Tags

, , , ,


Frica este o stare emoțională provocată de un pericol considerat iminent. Frica este un răspuns adaptiv esențial pentru supraviețuirea individului și a speciei de care aparține.

La 21.30 intrați toți pe Warcraft pentru o bătălie pe echipe. Dimineața te prinde la o partidă prelungită de Counter Strike. Te recunoști? Dacă nu e laptop, e tabletă, iar telefonul e lipit de mână și de ochi, de parcă lumea întreagă ar depinde de el și dacă nu ești permanent conectat la Internet se va petrece un cataclism mondial.

Așa eram eu, acum o jumătate de an. Încercam disperat să recuperez o copilărie lipsită de responsabilități, o lume în care poți fi oricând pe primul loc, o lume în care deciziile strategice care pot provoca moartea pe terenul de luptă sunt efemere și rapid înlocuite de altele care pot să te aducă în culmea gloriei. Eram dependent și neînfricat. Nu eram deloc îngrijorat.

Acel moment în care se pune o frână în spatele tău, lumea țipă, este agitație, iar tu îți vezi de drum. Cum se numește asta? Este frica dispărând din viața reală. O petardă care ți se aruncă la picioare. Nimic? Nicio tresărire, niciun pas înapoi, nicio spaimă că ai putea surzi sau orbi? O mașină care-ți intră pe contrasens și îți apare în față? Un reflex, ceva? Nu e un joc, în care iei cursa de la capăt, este vorba de viața reală! Nu mai ai trei vieți de rezervă!

Instincte alterate.

În iunie 2016, cățelul pe care-l țineam în lesă mi-a fost călcat de mașină. Nu am simțit, mi-am continuat drumul, cu lesa în mână și mâna în buzunar. După vreo 10 pași i-am simțit pe oamenii care se uitau ciudat la mine. Dezaprobarea, oprobriul public, da, pe astea le-am simțit.

Aveam nevoie de acest șoc? Mi-a salvat el viața? Sunt șanse că DA.

Nu mi-a trebuit un doctor să-mi spună ce s-a întâmplat cu mine în ultimii ani. Nu mai eram prezent aici, în lumea reală. Jocurile pe calculator care ar fi trebuit să-mi mărească viteza de reacție și agilitatea minții mi-au distrus instinctele care mă ajută să supraviețuiesc în viața reală.

Am de recuperat și o iau treptat. Drumeții și sporturi în natură, din vară. Toamna a început cu lecții de karate. În decembrie va fi o luptă adevărată.

airsoft6-scena-din-timpul-jocului-4Ce poate fi mai eficace pentru trezirea instinctului de supraviețuire decât simularea unor lupte între masculi, care au loc în lumea animală la mai toate speciile, pentru femele, pentru teritoriu, pentru poziţie socială? Și nu mă refer la bătăile din trafic, cu bâte de baseball sau prin baruri, ci la un joc de airsoft. Oameni în camuflaj, care ”se împușcă” unul pe altul cu replici fidele ale armelor reale, dar din plastic. O invitație de la un fost coleg de birou, genul de bărbat pozitiv, conectat, cu fobii reale pe care și le alimentează și le tratează în natură.

Am la dispoziție două săptămâni să mă documentez și să mă echipez cu minimul necesar. Pe airsoft6.ro găsesc informații despre cum se joacă, cu cine și cu ce. Cu cât citesc mai mult, îmi dau seama că sunt șanse să-mi recuperez nu numai câteva instincte, dar și să reînod prietenii, să dezgrop niște calități amorțite: fairplay și onoare.

campina-open-mtb-31Voi avea un avantaj în această bătălie, deoarece mie mi-a revenit sarcina de a găsi locul. Am ales dealul Muscel, din Câmpina, orașul natal, o zonă pe care o cunosc prea bine. Jocul va avea loc într-un spațiu privat, îngrădit, ferit de accesul publicului, deoarece legea interzice afișarea și exploatarea replicilor de airsoft în spații publice.

Inițial, am încercat la închisoarea Doftana, din Telega, dar după o vizită la acest obiectiv (cu taxă de vizitare, plătită la Primărie) am aflat că în interior nu se permite accesul, iar curtea nu este prea generoasă. Primarul mi-a spus că foarte mulți oameni se interesează de acest loc pentru airsoft și că lucrează la un proiect de hotărâre pentru transformarea fostei închisori într-un spațiu de agrement. Ar fi un loc potrivit, nu? (foto) 

penitenciar-doftana-4

Am fost avertizat că, dacă intru în joc, trebuie să ”investesc” ceva bani. Airsoftul se face cu replici de arme, cu echipament și consumabile. Dau banii pe astea sau pe cărți motivaționale, psihologi și psihiatrii, așa cum m-a sfătuit soția? Femeile fac alegerile lor. Noi, bărbații, ne tratăm natural.

Aici începe greul. Airsoft6 are un stoc uriaș de puști și pistoale, echipament de protecție sau camuflaj, bile de airsoft și accesorii. Cum alegi?

bf-a6-roO s-o iau treptat, iar pentru început, cumpărăturile sunt minime și la prețuri mici, datorită reducerilor de Black Friday, din perioada 25-27 noiembrie.  Aș fi vrut să împrumut arme, dar mi s-a spus că nu se practică astfel de lucruri, nimeni nu-și dă jucăriile să i le strice un începător fără instincte.

we_berettam9_two_tone_long_1_La primul meu joc de airsoft voi avea o replică impunătoare cu un aer extravagant a unui pistol Beretta M9 WE Long Silver. Arată super și mi se spune, pe live chat-ul site-ului airsoft6.ro că fiabilitatea, performantele și randamentul sunt de primă clasă. Cu o încărcare de gaz, vor putea fi acționate destule bile până când rezerva de gaz se va consuma.

helikon_jacheta_softshell_gen1_pl-desert_6_

 

Echipamentul este la fel de important ca arma. E nevoie de o jachetă de iarnă, impermeabilă, cu protecție împotriva umezelii, frigului și vântului. Nu trebuie să neglijez protecția pentru ochi și față, o cască pentru cap, mănuși, genunchiere și cotiere.

Cam ăsta e kitul meu de începător în airsoft. Dacă apuc să particip la câteva jocuri, mă voi întoarce înapoi la cumpărături, pentru niște upgrade-uri. O țeavă de precizie, o baterie cu voltaj mai ridicat, mai multă muniție sau o lunetă înseamnă atuuri în joc. Pe airsoft6.ro poți să comanzi până la 17.30 și primești coletul a doua zi, deci poți să planifici o ieșire de pe o zi pe alta! În plus, transportul e gratuit pentru comenzi de peste 150 de lei, deci poți să  ceri să ți le aducă direct la locul bătăliei!

Eu zic că sunt șanse să-mi recapăt instinctele. Doar pregătindu-mă și citind aceste informații pe site-ul airsoft6 simt cu îmi crește pulsul și mi se ascut simțurile. Sunt multe de învățat, îmi vor trebui luni, chiar ani pentru a deprinde toate fațetele jocului. Ideea este să rămân în offline, în viața adevărată, cu pericolele ei, reale sau simulate.

Urați-mi succes! Voi când plănuiți să treceți în offline?