Simți că nu-ți găsești locul niciunde? Că nu vrei să mai stai singur, că ți-e teamă, vrei să dormi mult sau nu mai ai chef de nimic? Iar starea asta a apărut imediat ce s-a terminat vara? Atunci e depresie de toamnă, o afecțiune recunoscută medical și care trebuie ajutată să dispară.

Depresia de toamna are la bază o serie de schimbări care intervin odată cu trecerea de la sezonul cald la sezonul rece:

– micșorarea zilelor
– vreme urâtă, cu ploi, frig și vânt
– un nivel mai mic de vitamina D în organism, din cauza lipsei razelor de soare
– un nivel mai mic de serotonină în organism, din cauza că se intunecă mai repede.

Serotonina este un hormon responsabil pentru menținerea stării de bine. Cunoscută de multa lume drept hormonul fericirii, aceasta influențează semnificativ toate simturile, regland agresivitatea, apetitul, sexualitatea, capacitatea de concentrareși de a se odihni, dar și temperatura corporală sau metabolismul.

V-ați regăsit în aceste simptome? Dormiți rău, vă amintiți doar momentele nefericite, sunteți irascibili și arțăgoși? Iată ce trebuie să faceți:

Stai la soare

Știu că plouă mult zilele astea, dar mai apare și soarele din când în când. Ieși afară și plimba-te! Prin expunerea rezonabilă la razele solare, este produsă vitamina D, cu multe efecte pozitive în corp, printre care fixarea calciului și producerea serotoninei.

 Mergi la masaj și fa mișcare

Masajul face oamenii să se simtă relaxați și fericiți – aceasta nu e o noutate. Mai multe studii au arătat efectele pozitive ale masajului asupra nivelului de serotonină. Fa sport, chiar dacă în spații închise. Efortul fizic încurajeaza producerea și eliberarea serotoninei, în special în cazul antrenamentelor aerobice, precum alergatul sau mersul pe bicicletă.

Amintește-ti momentele fericite

Pare prea simplu pentru a fi adevărat, nu? Studiile arată că simpla evocare a momentelor fericite creste nivelul de serotonină. Din păcate, cand te simti nefericita, este destul de greu să îți aduci aminte situatiile plăcute.

Alege alimente bune

În ceea ce priveste dieta, dulciurile sunt o soluție rapidă pentru a te face să te simti mai bine, dar din păcate, efectul nu durează (și te mai și îngrasi, pe deasupra). De aceea trebuie să te orientezi mai degraba catre proteine.

Ia suplimente ayurvedice

produse_noi__SEDIRELAX__77478_zoom__19723_stdExistă suplimente naturale create doar din plante, care pot reduce anxietatea și depresia de toamnă. Nu au efecte secundare și nu creează dependență.

Suplimentul alimentar SEDIRELAX contine o asociere de plante ayurvedice care contribuie la

–          adaptarea organismului la stres;

–          mentinerea calității somnului;

–          relaxarea organismului;

–          mentinerea capacității de concentrare și de memorare;

–          sustine funcționarea normală a sistemului nervos in situații de agitație emotionala, surmenaj, suprasolicitare intelectuală si fizică;

–          protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ și la menținerea vitalității și echilibrului natural al organismului

 

Ce plante conține Sedirelax:

Ginkgo biloba frunze – care are rolul de a regla circulatia cerebrala si periferica si contribuie la functionarea optima a sistemului nervos, la armonizarea starii psiho-emotionale, reduce stresul si oboseala.

Roinita, frunze – contribuie la imbunatatirea starii psiho-emotionale, la protejarea organismului impotriva stresului. Planta are capacitatea de relaxare a masei musculare si actioneaza ca un usor sedativ.

Sunătoare – restabilește echilibrul psihoemotional, inducand relaxarea si somnul. Planta are proprietati calmante si este antidepresiv usor. Este un supliment in starile de tensiune, agitatie, stres. Mentine concentratia de serotonina din creier. Creste nivelul de melatonina, regleaza ciclurile zi/noapte si somn/veghe.

Valeriana, radacina – mentine starea de calm si relaxare ceea ce ajuta la imbunatatirea calitatii al somnului. Totodata planta este eficienta in reglarea aritmiilor, reducerea ischemiei cardiace, reducerea hipertensiunii arteriale si diminuarea spasmelor intestinale.

Busuioc, frunze – actioneaza asupra glandelor suprarenale pentru a reechilibra organismul, ajutand la combaterea stresului si totodata la cresterea rezistentei la stres.

Advertisements