Tags

, , , ,


Sunt un român care bea vinuri românești. Nu am încă ”vinul meu”, cu gustul perfect,  dar îl caut neobosit pe la târguri și expoziții. Iar cercetarea asta e tare plăcută.

Dar nu a fost mereu așa. În familia mea, pe masă, găseai ori țuică, ori vișinată. Vara, la ocazii, se cumpăra bere. La tata acasă nu s-a băut vin și asta mi-a afectat viața socială.

Nu am știut ani buni să cumpăr vin, să citesc eticheta acestei licori. Criterii ca: renumele podgoriei, clima anului înscris pe etichetă, vârsta viilor … mi se păreau prea sofisticate. Când trebuia să cumpăr vin pentru o masă festivă sau un cadou mă ghidam după sfatul vânzătorului sau după preț: cu cât e mai scump, cu cât e mai de calitate.

vinVinurile de colecţie le-am descoperit recent, după ce am fost pus într-o situație jenantă. Ajuns în Italia, patria vinurilor, unde copiii învață la școală despre regiunile viticole și procesul de fabricație a vinului și a oțetului balsamic, am fost întrebat cum sunt vinurile din România. Toți de la masă se uitau la mine, vizibil interesați de subiect, iar eu tăceam, neavând nimic de zis sau de improvizat.

Atunci au început să mă intereseze vinurile. Ca un făcut, am descoperit că unii prieteni de-ai mei erau chiar specialiști, iar unul avea chiar și o cramă la subsolul casei. Toți mi-au spus:

-Nu poţi şti totul despre vin. Cu cât îl bei mai mult şi mai des, ajungi să înţelegi că ştii tot mai puţine despre el.

-Bun, dar eu ce le spun italienilor, dacă mă mai întreabă?

-Le spui că avem un vin puternic, cu personalitate și îl inviți să-l deguste. Avem aici specialiștii noștri, care îi vor lămuri.

Da, m-am molipsit și eu de aceeași boală: vorbesc despre vin, particip la degustări, o activitate distractivă și educativă. Deoarece grupul are întotdeauna cunoscători și laici,  e interesant să vezi cum fața începătorului se schimbă când își dă seama că gustă un vin de colecție, care costă câteva sute de euro, căruia îi mai află și povestea. Iar acum mă bate gândul să-mi deschid și eu o mini cramă la subsol, s-o las moștenire fiului meu. A cumpăra vinuri poate fi o investiție, dacă o faci informat.

Iar eu vreau să mă informez în continuare, iar în paralel să convertesc  cât mai mulți băutori de bere. Cu doi prieteni, foarte sceptici, voi merge la Târgul de vinuri GoodWine, între 25 și 27 Noiembrie 2016, la Pavilionul C1 din cadrul Centrului Expozițional Romexpo. Este cel mai  important eveniment al vinului organizat în România și  locul în care mi s-a aprins beculețul acum 3 ani: am început să înțeleg etichetele de pe sticlele cu vin. Ăsta e rostul târgurilor, dacă ești vizitator: afli noutăți despre vinuri, deguști și poate îți descoperi vinul tău. Da, asta căutăm cu toții, de aceea ne târâm papilele gustative la GoodWine.

goodwine_2016

Ce vreau eu să aflu la acest targ de vinuri? Cum a fost anul 2016 pentru vinurile din România și dacă merită să mă apuc să colecționez. Oficial, neoficial, de la speakeri sau participanți, somelieri, oenologi, investitori, proprietari de podgorii și crame mari, trebuie să aflu dacă vinul din 2016 are potențial de învechire. Îmi deschid sau nu crama cu vinuri de anul acesta?

goodwine5

La GoodWine voi degusta vinuri de toate soiurile și din toate țările și voi participa la masterclass-uri ale mai multor expozanți care prezintă vinuri, utilaje sau servicii conexe. Sunt sigur că va fi un târg corect, care nu va avantaja anumite afaceri, și asta datorită faptului că este organizat de ProActive Business Communication, o agenție care are experiență în organizarea de târguri și expoziții și este recunoscută pentru echidistanță. Niciunul dintre membrii echipei nu este implicat în industria vinului altfel decât prin organizarea GoodWine, ceea ce generează încredere în rândul expozanților.

Cu această ediție, din 25-27 noiembrie 2016, GoodWine trece la nivelul următor – o rebranduire a evenimentului, care are drept scop includerea țării noastre în clubul țărilor care au un cuvânt de spus în industria vinului.

newsletter-goodwine-01

Pentru cei interesați, las aici programul celor trei zile:

Vineri 25 Noiembrie 2016
13 30: AC Nielsen – Prezentare Piața de Vinuri din România
15 00: ETICHETE FLEXO – Ultimele tendințe în Packaging și Marketing de Vin
17 00: CRAMELE RECAȘ Masterclass Hartley Smithers și Nora Iriarte
Sâmbătă 26 Noiembrie 2016
12 00: Masterclass Avincis
13 00: Wines of Moldova: Masterclass Vinuri Premium din Republica Moldova –
14 00: Masterclass Gonzalez Byass (Spania)
15 00: Masterclass șampanie Gosset si cognac Frapin: Sommelier Sergiu Nedelea
16 00: Masterclass Cognac și Calvados Laurent Jouffe
Duminică 27 Noiembrie 2016
12 00: Masterclass Agricola Masi

 

și expozanții:

    • AGRICOLA ȘTIRBEY
    • ALCOVIN
    • AMFITEATRU VITIS
    • ASOC. MICILOR PRODUCĂTORI REP. MOLDOVA
    • AVINCIS
    • AZOC BIB
    • BANEMI
    • BARZA ALBĂ
    • BUDUREASCA
    • CHAMPAGNE BOUTIQUE
    • CRAMA CEPTURA
    • CRAMA HERMEZIU
    • CRAMA HISTRIA
    • CRAMA GÂRBOIU
    • CRAMA LILIAC
    • CRAMA OPRIȘOR
    • CRAMA RĂTEȘTI
    • CRAMA TATA ȘI FIUL
    • CRAMELE HALEWOOD
    • CRAMELE RECAȘ: GONZALES BYASS; AGRICOLA MASSI
    • CRICOVA
    • DELIANA CAFÉ
    • DIVIN CĂLĂRAȘI
    • DOMENIILE OSTROV
    • DOMENIILE TOHANI
    • DOMENIILE SÂMBUREȘTI
    • DOMENIUL BOGDAN
    • DOMENIUL VLĂDOI
    • ENOMATIC
    • GIULIANO TARTUFI
    • JIDVEI
    • LA FINCA ALIOLI
    • OLD TEAM DISTRIBUTION
    • OLD TEAM DISTRIBUTION/MAGAZIN DE VINURI
    • PIVNIȚELE THEODOROS
    • PURCARI
    • REWINE
    • ROMWINE
    • SKIN
    • SODINAL
    • STAND ITALIA
    • VALDO INVEST
    • VIA VITICOLA SARICA NICULIȚEL
    • VIN&CO
    • VINĂRIA DAC
    • VINARTE
    • VINCON VRANCEA
    • VIP CORNER
    • VITIS METAMORFOSIS
    • WINE OF MOLDOVA