Tags

,


Eveniment. Parcul Titan. O expoziţie de frumuseţe canină. Sigur îi va plăcea lui Mihăiță, ne deplasăm într-acolo. Ajungem, copilul asistă la pregătirile câinilor, merge în ”culise”, unde exponatele sunt pieptănate, stă de vorbă cu stăpânii, află numele câtorva rase, ce mănâncă, ce beau, din astea.

Îl pierd din ochi și îl găsesc mai târziu în mijlocul unor câini aduși pentru adopție. Era o campanie a unui adăpost care avea grijă de animalele maltratate. Mihai vine la mine, cât se poate de serios:

– Dă-mi niște mâncare pentru câini”

– N-am!

Dacă îmi cerea un balon, un iaurt sau chiar o ruletă, aveam! Dar mâncare pentru câini nu m-aș fi gândit să car!

De obicei, un părinte pleacă în pat cu gentuța plină. Șervețele, banană, biscuiți, apă, jucăria preferată, la momentul respectiv. Știți, doar. Noi, părinții, trebuie să anticipăm ce va dori micuțul. Dacă nu, că am cărat alte lucruri inutile chiar nu contează.

maidanezi-1puiȘi eu tot pe la 10 ani am înțeles că  unele animale au nevoie de ajutorul oamenilor. Nu în același mod ca Mihăiță, care povestește oricui vrea să asculte cum unii câini erau parfumați și sătui, iar alții, la 20 de metri mai încolo, erau cu ochii triști, temători și cozile între picioare.

Eu am prins perioada maidanezilor, mulți și hăituiți. Cu sandvișul de la școală și cu resturile de mâncare de la toată strada atrăgeam câinii la adăpostul improvizat, în spatele blocului, unde nu ajungea mașina hingherilor. Îmi închipuiam că am superputeri și că prin puterea gândului, îi pot împiedica pe oamenii răi să-i rănească.
Mă concentram și speram să li se blocheze mâinile. Să li se rupă uneltele, să se împiedice, ceva, orice. Să-i sperii, să plece pentru totdeauna din cartier. Eram ca Ben 10, personajul care revine într-o nouă serie la Cartoon Network, un băiat de 10 ani care salvează lumea cu ajutorul prietenilor săi și cu un dispozitiv-ceas, Omnitrix. El se poate transforma în 10 creaturi, fiecare cu o anumită putere. Și eu credeam că puteam face asta, dacă mă concentram suficient.

Uneori îmi reușea. Nu salvam cățeluși la fiecare episod, dar eu dădeam totul în lupta aia.

Acum nu mai păstrez sandvișul pentru căței. Și Ben 10 a „crescut”, odată cu publicul, ajungând un adolescent de 14 ani. Producătorii au decis ca de anul acesta Ben 10 să aibă din nou 10 ani și să-și câștige un nou public, cel de seama copilului meu.

Sunt convins că, după ce va vedea noile episoade cu eroul de vârsta lui care salvează lumea, copilul meu nu mă va întreba dacă am mâncare de câini în geantă. Va avea el, sigur, în ghiozdan.