Cand stii ca trebuie sa montezi anvelope de vara la autoturismul tau? Raspunsul este simplu: merita sa treci la cauciucuri pentru sezonul cald, cand observi ca nivelul din termometru este constant in jurul valorii de 7 grade Celsius!

Vara, pe asfaltul incins sau cald, pneurile de iarna se vor uza mult mai rapid, in comparatie cu niste anvelope auto de vara . Drept consecinta, te poti astepta ca vehiculul condus de tine sa consume mai repede doua garnituri de cauciucuri de iarnă, fata de un set de vară și unul de iarnă. Credem ca aceasta optiune, pe langa faptul ca nu este asa de practica, mai prezinta si un dezavantaj financiar pronuntat. Prin cumpararea de anvelope speciale pentru vara, veti economisi automat pe timp indelungat.

De ce este important sa montezi anvelope de vara?

Este deosebit de important sa alegi anvelopele potrivite pentru un sezon sau altul. Gandeste-te doar ca, pe durata intregii veri, carosabilul pe care circuli este ori incalzit si uscat, ori umed. Pe piata exista o larga paleta de pneuri, insa este recomandabil sa achizitionezi intotdeauna anvelope noi, de la un producator cunoscut, nu de la unul no name. Nu este niciun chilipir sa iei cauciucuri care nu asigura performantele masinii tale! Toti marii producatori, in afara de modele super eficiente si moderne, ofera si optiuni pentru un buget mediu. Astfel, poate ca o anvelopa ce apartine clasei mijlocii de performanta nu este cea mai stralucita, dar va manifesta un comportament satisfacator in mediul urban. De asemenea, chiar daca iti permiti un set de cauciucuri excelente din punct de vedere al performantelor, daca nu circuli foarte mult sau circuli numai prin oras, oricum nu te vei putea bucura de calitatile mai extraordinare cu care acestea sunt dotate.

In 2012, s-a impus legea etichetarii anvelopelor. Asadar, vei putea afla si alte informatii in afara celor de ordin tehnic, ca de pilda: aderenta pe drumuri umede, cat carburant consuma, nivel de zgomot pe care il emit la rulare.

Pericolul nefolosirii anvelopelor potrivite

Factorul financiar ii determina pe unii conducatori auto sau moto sa utilizeze si pe durata lunilor de vara, anvelope specific sezonului rece. Repet, un set de anvelope de iarna nu este suficient de rezistent încât să dureze la fel de mult, daca nu ar fi utilizat decat in perioada in care se presupune ca ar trebui folosit, pentru un maxim de eficienta. Un set de iarna poate fi montat cel devreme prin octombrie, putand fi inlocuit prin aprilie.

Sansele sa te expui unui accident rutier sunt considerabil mai ridicate pentru ca, din cauza uzurii, rizurile se vor toci, iar pneurile nu mai sunt capabile sa functioneze in mod optim, oprind autovehiculul în condiții de siguranță. In aceasta situatie, nu-ti mai ramane altceva de facut decat sa le inlocuiesti imediat.

In plus trebuie mentionat că pneurile de iarna dau randament la o temperatură de -7 °C.  In momentul in care temperatura urca pana la 30 °C sau mai sus, distanța de frânare este predispusa sa creasca chiar și cu 2,5 m, comparativ cu o anvelopa de vară. Cauza principala o constituie compusul chimic diferit inclus in structura unui cauciuc de iarna. Pentru o aderenta si manevrabilitate de exceptie pe carosabilele afectate de inghet, topirea zapezii sau acoperite de ninsoare, compozitia unui pneu special de iarna de obicei va fi suplimentata cu siliciu pentru elasticitate. Totodata, design-ul unor cauciucuri de iarna  variaza de cel pentru vara. Privind cu atentie, vei constata ca la primele, primeaza un aspect mai bogat in lamele si canale adanci, pentru evacuarea apei si noroiului, pe cand celelalte arata in mod vizibil diferit. Folosirea doar a unui set de iarna pentru tot parcursul anului, este numai o iluzie ca faci economie. In afara de asta, fiti responsabili si tineti cont ca o distanță de frânare mică poate fi cruciala, facand diferenta între viață și moarte!