Tags


Am filmat și eu la câteva nunți, când eram în facultate. Aveam o cameră digitală, simplă, cu un buton de REC și imagine clară. Treaba mea era să asigur stabilitatea, să nu fac mișcări bruște și să prind tot ce mișcă. Mi-a plăcut să filmez, să fiu atentă la tot ce se întâmpla la eveniment, să nu pierd nimic și să dau apoi dvd-ul colegilor mei. Am filmat chiar și la câteva botezuri, unde eram invitată, dar nu aveam bani de dar. Așa îmi plăteam eu datoria de prieten, cu filmarea evenimentului.

Au fost vreo 12 botezuri și vreo 20 de petreceri. Ce am înțeles eu din această experiență de facultate? Că nu te distrezi, dar pricepi tot ce se întâmplă și ești mai câștigat. Dar am învățat că acela care filmează sau face fotografii nu trebuie să facă pe regizorul, ci trebuie să lase lucrurile să se petreacă de la sine. Nu ești tu regizorul, tu doar ești un cronicar, un istoric al vremurilor moderne.
De atunci am studiat toți cameramanii de pe la nunți și serate pretențioase. Nu am mai filmat de vreo cinci ani, deoarece au fost nunți la care a trebuit să particip efectiv, nu mi-am permis să mă joc cu camera. Am fost și nașă, și soră, deci nuntașă cu atribuții clare. Din ce am observat, există două tipuri de cameramani. Cei cărora le place să controleze totul, de genul: stați, așteptați, acum, repetăm, stați așa, reluăm, liniște, mai tare, faceți așa cum spun eu, când spun eu. Și, de cealalată parte, cei care sunt discreți, mereu unde se întâmplă ceva, mereu în picioare, fără pauză sau scenarii. Fără momente regizate.
Ghiciți care îmi plac cel mai mult? Cei care nu fac pe regizorii. Iar din cei care prestează serviciul: filmari nunti Bucuresti, am acum favoriții mei, cei de la Studio Blitz, care fac chiar și filmări cu dronă. Da, o o mica “aeronava” ce poate fi pilotata de la sol și are incorporata și o camera video. Am fost la o nuntă unde au avut ei cameramani – băieții nu au stat o clipă! Frumoși, prezentabili, discreți și profesioniști. Nu au încurcat nimic, nu au făcut pe șefii, nu au lipsit de la niciun moment important. Iar caseta!!! Caseta mi-a demonstrat că oamenii aștia chiar au înțeles toată nunta: au avut un generic frumos, un scenariu din care nu a lipsit niciun moment important, iar toată filmarea a arătat ca o poveste, cu cap și coadă, cu personaje principale și secundare, cu început, intrigă și final. Și toate momentele importante cuprinse!!!
Sfatul meu este să discutați pe îndelete cu cameramanul și fotograful pe care-i plătiți la un eveniment: treaba lor nu este să regizeze nunta, ci să o filmeze așa cu se petrece.