Tags

,


Spre deosebire de câini și pisici, rozătoarele sunt animale puțin costisitoare, blânde, vioaie și ușor de îngrijit și mânuit, dispuse la joacă și cu un ritm de viață perfect adaptabil bioritmului copiilor.

Acesta este cel mai recent status de pe pagina de Facebook Clinica Veterinara Fanvet. Una dintre puținele clinici din țara asta unde poți să tratezi un hamster. Cei mai mulți nu se încurcă cu un asemenea animăluț, care oricum nu trăiește mai mult de doi ani și nu merită efortul, zic ei. Greșit. Pentru un copil alergic la păr de pisică sau câine, acest ghemuleț este singurul coleg de cameră posibil, cel puțin până la vreo 10 ani.
IMG_1455
Pe micuțul nostru îl cheamă Hamsterică. Sigur, nu e cel mai original nume, dar dacă așa a vrut băiețelul David, așa se numește. Hamsterică Dobre. Cum pe mami o cheamă Mami Dobre. Doar pe tati îl cheamă Tati Meu.
Îl avem de 8 luni pe Hamsterică și am observat zi de zi cum se lipește de noi. De unde stătea mai tot timpul ascuns în căsuță, a ajuns să stea la mine în buzunar cât timp gătesc. Doarme în cea mai mare parte a timpului, dar mă bucur de prezența și atenția lui.
Acum două săptămâni am avut o problemă cu el. Îi place să stea în cârpe, se ghemuiește sub ele și le mai face și găuri. Într-o dimineață l-am găsit cu un picior prins într-o găurică. Piciorul era umflat, semn că se infectase. Am cerut relații pe rețele de socializare și am gasit Fanvet.ro, un site dedicat unui cabinet veterinar care se ocupă de orice fel de animale de companie. De la medicii de aici am primit sfaturi cum să-mi tratez șoricelul.
Nu i-am spus copilului meu că era să-l pierdem pe Hamsterică. David nu știe încă despre moarte, el crede că vor crește împreună. Și că vor deveni prieteni din ce în ce mai buni.
Ne vom bucura de cât mai mult cu micuțul nostru animal. Apoi, după ce va muri, vom trece la altă etapă. Fie îi vom lua un cățel sau o pisică, fie un animal exotic. Până atunci mă pregătesc cu sfaturi de pe pagina Fanvet.ro, care explică pe înțelesul tuturor ce afecțiuni au și ce trebuie să facă stăpânii pentru ca animalul să fie fericit. Ei știu să facă și cosmetică, și prevenție, și tratamente ușoare, dar mai ales tratamente grele. Au aparatură performantă, ca pentru clinicile umane, fac investigații medicale de ultimă oră și tratează animalele ca pe niște ființe cu suflet și viață care merită salvată. ???????????????????????????????