Ştiţi că lucrez într-un institut de sondare a opiniei publice, v-am mai povestit despre proiectele mele. Sunt şef de departament şi am răspundere foarte mare. Poate că nu vă daţi seama, dar studiile de piaţă şi sondajele sunt mai importante decât par. Dacă unii văd doar nişte rezultate la televizor şi se miră sau nu de ele, alţii le iau foarte în serios şi îşi construiesc întreaga afacere pe baza lor. Sau întreaga campanie electorală.
Nu se fac uşor. În firma mea sunt doar profesionişti, cu studii superioare de profil, care coordonează o armată de oameni, cei care intră în legătură directă cu respondenţii. La departamentul meu se centralizează datele şi se dau procentele finale.
Ca în orice domeniu, şi la noi se fură. Adică un partid plăteşte bani grei să se facă un sondaj, cu întrebările şi temele lui, iar altul obţine rezultatele şi se foloseşte de ele.
Da, mi s-a întâmplat, în 2012, la alegerile locale. Imediat după centralizare, înainte de a le da clientului, aflăm că un alt partid are deja rezultatele. Da, rezultatele noastre. Îmi aduc aminte ce furtună a fost atunci în firmă! Cum a tunat şi a fulgerat şeful cel mare, mai ales că nici clientul nu a mai plătit sondajul. Cineva din subalternii mei vânduse rezultatele! Şi cum eram 12 oameni cu acces la ele, nu am putut găsi vinovatul.
Dar a fost prima şi ultima dată când ni s-a întâmplat aşa ceva. Nu putea să rămână fără urmări şi schimbări în modul nostru de lucru.
Cu tot respectul, mi-am informat colegii că nu voi mai merge pe încredere şi prietenie, nu puteam să risc încă o întâmplare de genul aceleia. Pentru anul 2013 le-am tăit toate bonusurile şi primele, iar cu banii economisiţi am instalat camere de supraveghere video.
Am cumpărat un Kit sistem de supraveghere interior, cu 8 camere, care înregistrează orice mişcare din birou.
Credeţi că angajaţii mei au avut ceva împotrivă? Din contră. Oricum nu se mai simţeau în largul lor, de când cu întâmplarea aceea, aşa că au semnat şi au încuviinţat să fie filmaţi, pentru a se simţi şi ei în siguranţă. Sistemul de supraveghere asigură liniştea sufletească a acestora, căci orice tentativă de furt va fi înregistrată, iar imaginile pot fi folosite ca dovezi în instanţă. Şi nu se vor mai simţi toţi vinovaţi, din cauza unuia singur, care nu a dorit să recunoască!
Am fost foarte deschis cu colegii, încă de la început. Le-am spus intervalul de timp cât vor rămâne stocate imaginile şi persoanele care au acces la materialele înregistrate. I-am asigurat că nu mă interesează viaţa lor personală, ci doar controlarea persoanelor care au acces, pentru a preveni furtul de informaţii confidenţiale ale companiei. Că nu le încalc dreptul la intimitate, ci este doar o măsură suplimentară de securitate.
Simplă, dar eficientă. De la începutul anului şi până acum am făcut peste 20 de sondaje pe teme politice, iar totul a mers strună, nu a mai fost nicio „scurgere” de informaţii. În curând va începe campania electorală pentru preşedinţie, iar noi avem foarte mult de muncă. Ne vom concentra asupra proiectelor, ştiind că nu va mai fi niciun impediment să „livrăm pachetul” celui care plăteşte, şi nu altcuiva.
Sfatul meu este să vă puneţi sisteme de supraveghere la casă şi la firmă, pentru a le ştii în siguranţă! Pentru a vă proteja munca şi investiţiile!

Share this: