Tags

,


S-a săturat de mângâiat hamsterul. Nici perușul nu-l mai ciupește cu ciocul. Sunt animăluțele lui, le iubește și are grijă de ele, dar nu-i mai oferă nimic nou.

– Mami, vreau un animăluț care să se uite în ochii mei, să vorbim, să ne jucăm împreună. Vreau un pui de căprioară!

Evident, a urmat o discuție despre animalele sălbatice și domestice, dar și despre cele care pot trăi în camera unui copil. A înțeles că pisica și câinele pot deveni prietenii lui, a priceput ce înseamnă și un animal sălbatic, care trăiește în pădure, junglă, deșert sau lângă ghețari, dar nu a înțeles care este rostul celor domestice. Adică stau lângă om, dar nu au voie în camera lui?
Atunci mi-am adus aminte de ultima vacanță de la țară, de acum trei ani, înainte de a muri bunica și de a vinde totul. El avea un an și jumătate, nu își mai amintește. Dar apare în filmările făcute acolo.
Două ore nu s-a mișcat din fața televizorului. Cu ochii lui mari, a urmărit toate imaginile, s-a apropiat foarte mult de ecran, pentru a vedea mai bine. Era chiar el, mângâind o capră, hrănind puișorii sau alergând curcanii. Nu m-a lăsat să scot o vorbă, să-i explic ce vedea, amuțise.
La final a venit și mi-a zis: Mami, acum trei ani eram mic și nu știam să vorbesc, acum știu și o să mă înțeleg cu animalele. Vreau la bunica. Am considerat că nu e momentul să-i spun despre moarte, așa că i-am spus că bunica s-a mutat și că a dus animalele La tara, un loc unde niște oameni buni au grijă de animale. Și că ne așteaptă să mergem oricând, să ne petrecem timp cu ele.

Nu părea foarte sigur, tot repeta că vrea la bunica, ca în filmare, așa că i-am spus că mai sunt multe alte poze și filmulețe cu animalele, de la noua lor casă. Așa că am intrat pe portalul Latzara.ro, unde am aflat totul despre această fermă. A fost făcută special pentru copii care trăiesc la oraș și nu mai au bunici la țară.

Ce pot face copii la fermă?

Copiii pot vedea animalele de aproape și pot interacționa cu ele, să le mângâie, să le hrănească. Copilul meu nu crede că vaca e mov și face ciocolată, dar are impresia că stă în două picioare și vorbește mult, deoarece așa a văzut la desene animate, la Cow and Chicken. Da, chestia asta cu vorbitul trebuie să i-o scot din cap, altfel nu vom avea plăcerea de a ne juca de-a imitatul animalelor. Sau va trăi cu impresia că e un complot și nu vor să vorbească cu el.
01hranit-animaleTot la fermă, David va putea călări niște ponei simpatici și blânzi, iar tati va putea lua primele sale lecții de echitație, știu că erau pe lista de făcut până la 50 de ani. Tot aici David va putea să picteze, peisajul ar putea să-l inspire să facă pomii verzi, nu roz, și chiar de a se iniția în meșteșugul olăritului. Sigur îi va plăcea, deoarece va avea voie să se murdărească. Dac tot vom fi acolo, probabil că va înțelege și expresia murdar ca porcul pe care i-o spun tot timpul. Iar când se va plictisi îi voi spune că au și trambulină, tiroliană și loc de cățărat.
Iar până ajungem în vacanță, peste două săptămâni, învățăm despre animale, amuzându-ne de modul în care sunt descrise. Ghiciți cine spune asta: Îmi e putin ciudă pe păun, că e mai frumos ca mine, dar eu sunt mai frumos ca o găină deci tot e bine. Exact, fazanul. Vom mai afla multe lucruri și despre păuni, măgari, capre, prepelițe, biblici, vaci, gâște, iepuri, chiar și struți!

poneiAbia târziu mi-am dat seama că va trebui să-l conving și pe soțul meu să ne petrecem o săptămână la o fermă, și nu pe plajă, cu berea lângă șezlong. Deși am impresia că o făcea pentru noi, chestia asta cu marea, el fiind dependent de adrenalină. Și la fermă se poate bea bere, nu? La restaurant sau la umbra foisorului, lângă gulașul făcut la foc de lemne… Iar ca să dea caloriile jos, va putea face o tură cu bicicleta prin pădure, echitație în manej sau pădure sau o plimbare cu caiacul.
Ce voi putea face eu, mămica? Mă voi bucura de fiecare clipă de liniște, fiecare ciripit de păsărele și de tot ce are natura de oferit! Voi mânca produse bio și probabil că voi cumpăra și pentru acasă. Dar, ce mai important, îmi voi aminti de vacanțele la bunica, din copilărie! La tara este singurul loc de lângă București, unde poți găsi ceva de făcut pentru fiecare membru al familiei. Mă bucur că l-am descoperit și că băiețelul meu va trăi ceea ce trăiam eu în vacanțele de vară.

pasaricaP.S. Ca să vedeți că băiețelul meu a luat foarte în serios vacanța asta cu animalele, tocmai a venit să-mi arate că a salvat o păsărică de la moarte. Da, în timp ce eu scriam acest articol, a văzut cățelul vecinilor cu un pui în gură. Căzuse din cuib și el l-a scos chiar din gura lui. Mi l-a adus mie, l-am pus pe burlan, iar el s-a târât până la cuib.
– Am salvat o viață, mami, ai văzut?
– Da, animalele au nevoie de oameni, să le iubească și să le ocrotească… iar răsplata este foarte mare, vei vedea la fermă!
la tara