Tags

,


Când eram copil, îmi astupam urechile, când nu doream s-o aud pe mama. Când am mai crescut, dădeam muzica tare şi acopeream toate vorbele cicălitoare. Acum, când vreau să mă simt bine, mă refugiez în bucătărie. Concep cele mai sofisticate reţete, îmi bag în priză blenderele şi aparatele de gătit şi sunt stăpâna propriului timp.
În bucătărie , totul „joacă” după cum vreau eu. Am „timer” şi „viteze”, şi „moduri”, de care mă folosesc cum îmi doreşte inspiraţia. E locul unde pot spune că sunt stăpână, că toată lumea mă ascultă, nimeni nu mă contrazice. Evident, lucrez cu roboţi, nu cu oameni, veţi spune.
Te poţi certa şi cu roboţi, cu cei care nu merg cum trebuie. Şi îi poţi arunca la gunoi. Am o prietenă care strică mereu câte unul şi îl trimite imediat la tomberon. A avut tot felul de mixere, storcătoare şi blendere. Nu înţelegea de ce i se întâmplă tocmai ei.

„Pentru că nu ştii ce să cumperi!” – îi tot spuneam eu.

Mi se întâmpla şi mie să mă enervez, când foloseam oalele şi tigăile vechi ale mamei. Ardeam mâncarea, o lipeam, era plină de grăsime şi deloc sănătoasă.
Când m-am căsătorit, acum 6 ani, m-am mutat la casa mea şi mi-am dotat bucătăria cu aparatură modernă, cu ajutorul căreia mănânc sănătos şi gustos. Aş fi renunţat şi la pat, aş fi dormit chiar şi pe jos, dar să am cu ce să gătesc. Mi-a prins bine, peste doi ani am născut un băieţel. Blenderul şi storcătorul au devenit cei mai buni prieteni ai mei. reDoi ani am tot stors fructe şi am blenduit legume fierte pentru a-i întări sistemul imunitar. Apoi, a venit şi fetiţa. Pe ea am alăptat-o la sân, ore întregi eram lipite una de cealaltă…
De când a trecut de la stadiul de bebeluş la cel de băieţel, lui David au început să-i placă mâncărurile gătite. Să vadă el că ies din mâna mea, că miroase a mâncare în bucătărie. Întrucât vreau să-l învăţ cu toate gusturile de pe lumea asta, îi ofer tot
felul de preparate. În combinaţii sănătoase, care să fie şi pe placul fetiţei de doi ani.
Pentru că nu era de-ajuns, am pus şi un pariu cu mine însămi: să gătesc după o carte de reţete, singurul cadou pe care soţul meu chiar l-a nimerit. Este vorba despre o carte a bucătarului meu preferat, Jamie Oliver. Sunt 120 de reţete sănătoase, pentru toată familia.
mainlogo-phiLe-am luat pe rând, gătesc un preparat la 2 zile, iar acum sunt la al 42-lea. Nu-i uşor, dar savurez toate etapele. Cumpăr ingredientele, unele noi pentru mine, învăţ despre ele, experimentez noi gusturi. E o perioadă bună în viaţa mea, o activitate care mă relaxează şi care mă calmează. Doar cresc doi copii, am nevoie şi de ceva care să mă satisfacă şi pe mine, nu doar pe alţii. Deşi… cred că tot pentru ei o fac…

philips-multicooker-omleta-cu-ciuperciMai sunt oameni care mă întreabă, cum reuşesc să le fac pe toate: job, copii şi gătit de la zero? Mă suspectează că am ajutor. Nu, nu mă ajută nimeni, deşi mi-ar fi plăcut să stau cu mama, iar aici orice femeie care stă cu soacra cred că mă înţelege.
Ajutorul meu este multicooker Philips, cu 12 programe de gătit și 22 de setări de temperatură. Ştie să facă de toate, de la aperitive apetisante şi ciorbe sau supe, la friptură sau deserturi savuroase. Vă spuneam că nu ard mâncarea, deşi trebuie să fiu şi la dispoziţia a doi copii?! Tocmai datorită acestui aparat, care are tehnologie cu încălzire 3D, iar căldura acţionează uniform şi nu e nevoie să amesteci.
rebeAş putea să vă mai spun multe lucruri despre multicooker-ul meu, dar ar însemna să recunosc că nu sunt chiar o aşa de bună bucătăreasă. Dar sunt o bună mamă, şi asta fără să intru în depresie, să-mi descarc nervii pe copiii mei sau să regret că, în loc să mă plimb în ţări exotice, cresc doi prunci. Sunt o mamă bună, pentru că am ştiut cum să-mi uşurez munca, fără compromisuri în pregătirea hranei şi a timpului petrecut cu cei mici. Toată lumea poate face asta, cu Philips!