Tags

,


Alergie. O afecţiune care-mi conduce viaţa. Trebuie să am mare grijă să nu-i permit să intre în casa noastră, iar toată ziua mea se învârte în jurul acestei idei.
Avea David doi ani când am cumpărat două covoare, unul cu un teren de fotbal, al doilea cu un traseu pentru maşini. Pentru camera lui, unde urma să doarmă singurel. După ce le-am pus şi ne-am jucat puţin pe ele, copilul nostru a început să strănute şi să-i curgă ochii. A doua zi s-a trezit cu limba umflată, fiind într-o stare foarte proastă. Am mers la medicul de familie, unde nu mai prezenta niciun simptom.
Nu înţelegeam ce se întâmplă, ne simţeam rău că am cerut un consult de urgenţă, iar copilul nu avea nimic. Dar medicul nostru şi-a dat seama. Ne-a întrebat dacă am adus ceva nou în casă. “Da, am cumpărat covoare, pentru camera lui” – am răspuns noi cu mândrie. “E clar, are alergie”. “La ce”? “La praful adunat cât au stat în magazin sau la vopsea”.
Nu eram convinşi. Nici eu, nici soţul nu aveam alergii, credeam că aceste cazuri sunt rare… Ne-am dus acasă, soţul a intrat primul şi a strâns covoarele, apoi ne-am dus şi noi. Copilul nu a mai strănutat. S-a jucat pe parchet şi nu a mai avut nimic.
De atunci, viaţa noastră s-a schimbat. Covoarele acelea pline de praf au declanşat alergiile. În următoarele luni, periodic apăreau simptomele. Şi le luam la rând. Draperiile, afară! Pernele, la gunoi! Cărţile, suvenirurile, parfumurile, departe de copilul meu!

Treptat, ne-am dat seama că alergiile la copii sunt mult mai des întâlnite decât am fi crezut. Şi că părinţii caută tot felul de soluţii pentru a-i feri pe copii de contactul cu factorii declanşatori. Şi noi, deşi scăpasem de multe lucruri din casă, tot se mai găsea ceva care să le declanşeze. Aveam metoda noastră, ştergeam totul cu şerveţele umede, dar ştiam că nu e ok.

Tot medicul nostru de familie ne-a dat soluţia. La una dintre vizite ne-a sugerat să ne cumpărăm un aspirator cu aburi şi ne-a explicat care sunt noile directive UE privind eficienţa energetică. Începând cu septembrie 2014, singurele aspiratoare care se califică pentru a fi puse pe piaţă sunt cele care:
– Au un consum de energie mai mic de 1600 waţi
– Au o performanţă minimă de curăţare de 70% praf aspirat de pe covoare
– Au o performanţă minimă de curăţare de 95% praf aspirat de pe suprafeţele dure.

aburiDa, este o directivă similară cu cele întâlnite de obicei la frigidere, maşini de spălat sau televizoare. Consum mic, eficienţă maximă. Exact ce trebuie într-o casă în care locuiesc copii.
Cum toate electrocasnicele noastre sunt Philips, am căutat aspiratorul potrivit în magazinul lor online. Ne-am hotărât să cumpărăm un aparat de curatat si sters cu aburi, noul Philips Steam Plus FC7020. Acest aparat combinat de şters şi de curăţat cu abur îmi va economisi timpul şi eforturile. Aburul va omori 99% dintre germeniile şi bacteriile din cameră, iar rapiditatea cu care aparatul răspunde comenzilor va face ca igienizarea şi curăţenia casei să dureze foarte puţin. Steam Plus este gata de utilizare în mai puţin de 30 de secunde. Funcţia de ştergere elimină murdăria, praful şi toate tipurile de firimituri, în timp ce funcţia de curăţare cu abur igienizează. Aparatul funcţionează doar cu apă şi nu lasă niciun reziduu chimic pe podea.

mainlogo-phiCum de nu m-am gândit la asta până acum? David are 5 ani şi în ultimii trei ani m-am chinuit cu tot felul de soluţii aşa-zise bio, cu dispozitive inovatoare, dar care îmi consumau timp şi nervi, iar podeaua tot nu era curată. Acum voi avea siguranţa că aburii îşi vor face treaba şi mă vor scăpa de alergeni.
În aceeaşi categorie a aparatelor de curatat cu aburi am găsit şi un SteamCleaner Multi portabil, care curăţă petele persistente şi grăsimea, tot cu abur. Îl voi folosi pentru locurile înguste, dar îl voi lua cu mine şi în vacanţe, deoarece mi s-a întâmplat să mă întorc acasă, după ce copilului i s-a umflat faţa sau strănuta tot timpul.
Sinceră să fiu, am zăbovit mai mult pe Philips.ro, pentru a mă informa ce conţin noile etichete energetice. Eticheta arată astfel:

eticheta