Tags

,


A înţeles el, de la desene animate, că dacă face ceva, primeşte bani.
– Mami, dacă mă spăl pe dinţi, îmi dai bani?
– Nu, David, te speli pentru tine, să ai dinţi sănătoşi, nu pentru bani!
– Dar, dacă mă culc la prânz?
– Nici atunci, dormi ca să te odihneşti şi să creşti mare, nu e normal să te plătească cineva pentru asta!

Ce-l poate determina pe un copil de cinci ani să vrea să muncească, pentru a avea bani să îşi cumpere ceva? Ştiam că nu va ţine mult timp secret şi observasem mai multe accesări ale paginii BestKids, în istoricul Internetului, aşa că am trecut direct la subiect:
– Vrei o jucărie, nu? Ce e de data asta, tot un robot?
– Nu, vreau o piscina.
– Dar ai una şi încă încapi în ea.
– Da, dar vreau una mai mare, în care să încăpeţi şi tu şi tati, că nu e amuzant deloc să stau singur acolo.

Am rămas fără cuvinte. Primul impuls a fost să pun imediat în coşul virtual de cumpărături o piscină. M-am oprit şi m-am gândit că micuţul meu ar putea ieşi mult mai câştigat dacă aş intra în jocul lui. Am început să-i explic cum se fac banii: ajuţi în casă, îţi iei un serviciu, îţi deschizi o afacere sau vinzi ceva.
S-a gândit că ar putea să vândă din casă. În niciun caz jucării, dar poate un covor, frigiderul sau aparatul de aerosoli. S-a gândit el că-i prisosesc.

– Dar, ce-ar fi să faci ceva şi apoi să vinzi?! O pictură, un desen, poate ceva din hârtie?

Da, e o idee, lasă-mă să văd ce găsesc pe BestKids.
M-am gândit, din nou, că i-a trecut iniţiativa şi că doar la jucării îi este gândul. Greşit!
A dat click pe fiecare jucărie (nu ştie literele, doar la cifre se descurcă bine) până a ajuns la secţiunea cadouri. Căuta idei.

Mai târziu l-am găsit în curte, pictând pietre. A văzut lumânările colorate de pe site şi a zis că poate face şi el ceva asemănător. Soare, flori, conturul unui animăluţ, chiar şi steagul românesc…
Mai târziu, am fost cu el în cartier şi le-am vândut. 1 leu bucata. Vecinii le-au cumpărat nu doar de dragul ochilor săi albaştri, dar şi pentru că erau frumoase. Chiar le-au găsit un loc în locuinţe.
piscina
David a strâns 120 de lei şi a avut mare noroc cu oferta de pe BestKids.ro. A prins promoţie la o piscina 305 x 183 x 56 cm care era redusă de la 173,25 de lei la 117,00 lei. Am plasat comanda aseară, iar după aceea şi-a sunat unchii şi mătuşile. Le-a povestit despre noua lui afacere şi cum a făcut el bani în timp record. Îi străluceau ochii când vorbea despre asta.

DavidCopiii cresc foate repede. Îmi dau seama uitându-mă la micuţul meu cum învaţă câte ceva în fiecare zi, cum încearcă să-şi facă loc în lumea asta complicată. Nu-i interzic nimic, dar nici nu-i ofer totul pe tavă. Ştiu că ar dori toate jucariile de pe BestKids şi că ar comanda tot din secţiunea Black Summer, unde sunt reduceri şi de 73%. Am bifat şi eu câteva potrivite vârstei lui. Dar îl las să se descurce singur, să aibă satisfacţii şi să capete curaj şi încredere în sine.
Aceasta a fost o pagină din jurnalul lui David, cu titlul „prima afacere”. Peste ani, va citi printre rânduri şi va zâmbi.

Ai voştri copii ce afaceri au mai deschis în ultimul timp?