Tags

,


Un prieten mi-a spus că s-a hotărât să-şi facă o fermă din lemn atunci când a făcut o descoperire interesantă, în timpul drumeţiilor sale prin dealurile din Valea Doftanei. Este vorba despre o inscripţie cu anul 1812, pe o bucată de lemn dintr-un grajd al unei case ţărăneşti. Şi nu era muzeu sau decor de film, ci un grajd încă folosit, de un cuplu de bătrâni, pentru creşterea câtorva animale.
„Am avut sentimentul veşniciei la sat, ştii ăla despre care au scris unii. Atunci l-am înţeles” – a completat el. Şi a renunţat să-şi mai facă ferma din tablă, din structuri metalice, şi a ales structurile profesionale din lemn de la Miradex.
timthumb
Când vezi o construcţie ce are peste 200 de ani, conștientizezi că în lumea asta efemeră, frumosul tradiționalului n-are vârstă, nu cunoaște tendințe sau modă și nici granițe. N-are cum să nu te impresioneze. Pe prietenul meu chiar l-a marcat.
Iar acum este mândrul posesor al unei ferme de lemn. „Primitoare şi caldă” – o descrie el. Ne vorbeşte despre mirosul lemnului, despre faptul că oamenii se opresc şi i-o admiră. Chiar dacă interiorul este tehnologizat şi modern, în exterior tradiționalul este foarte bine păstrat, te atinge, te emoționează.
Iar când zici „tradiţional”, zici „calitate”.
Trebuie să ştiţi că, la prietenul meu, calitatea este un cuvânt de bază. Tot ce cumpără, mănâncă, vede, vizitează, face, trebuie să fie de calitate. Evident, l-am întrebat cum de este aşa sigur că ferma sa va rezista 200 de ani, ca acea fermă din care s-a inspirat. Mi-a explicat că fermele industrializate sunt elemente prefabricate de cea mai bună calitate: lemn masiv, sortat pe categorii de rezistenţă, îmbinat cu conectori multicui şi elemente de prindere din otel galvanizat.
Utilizarea structurilor prefabricate pentru sarpante în locul celor vechi oferă avantaje care situează această tehnologie în topul preferintelor constructorilor profesionişti. Ele reprezintă o metodă economică pentru realizarea tuturor tipurilor de acoperiş: rezidenţiale, comerciale, agricole şi industriale. În plus standardele stricte de proiectare şi fabricare a fermelor industrializate asigură structurii un grad sporit de siguranţă.
Este mai uşor acum, decât acum câţiva ani, să pui o idee în practică. Oamenii s-au specializat, oferă totul la cheie, s-au perfecţionat prin străinătate şi au început să aducă în România soluţii rezistente şi eficiente. Micii intreprinzători trebuie doar să ştie exact ce vrea, să fie deschişi la nou, dar, în acelaşi timp, să nu uite de materialele folosite de strămoşii noştri. Pentru prietenul meu, scânteia a fost lemnul inscripţionat acum 200 de ani. Pentu voi, care este?