Tags

, , , , ,


M-am format aşa. Să nu mai cumpăr fără să-mi pun întrebări. Şi să încerc să desluşesc rosturi. Cine a făcut obiectul ăsta, de ce, ce materiale a folosit. Care este scopul…
Mai ales în cazul cadourilor, nu las nimic la voia întâmplării. Din contră, mă pierd în amănunte, încercând să desluşesc procesul de creație, prin care o idee se transformă într-un dar prețios, așezat cu atenție în vitrină sau folosit cu insistenţă de nororcosul beneficiar. Mă gândesc câtă precizie, forță și pasiune pentru oameni implică alegerea unui cadou potrivit, care va ferici pe cineva.
Pare înfricoşător, nu? Importanţa pe care o dau alegerii unui cadou!? Nu are cum să fie altfel, mai ales când e vorba de cineva apropiat. De mama mea, de exemplu.
Aflându-ne, la un moment dat, într-una din acele strâmtori financiare care nu ocolesc, presupun, pe nimeni, ne-am gândit să folosim ajutorul strămoşilor şi să vindem, pe la vreun boutique, anticariat sau casă de licitaţii, ceva de valoare din familie. În cazul meu a fost vorba de o cutie de bijuterii, moştenită de la bunica care o avea, la rândul său, de la bunica ei. Cu un capac fin, nişte delicate încrustaţii florale, cu un interior negru, de catifea şi o bază groasă, solidă, de aur, cutiuţa purtase bijuteriile mai multor generaţii. Evident, înainte bijuteriile erau cele din aur şi argint, acum numim bijuterii cristale tăiate şi gablonzuri sclipitoare.

Dar nu vreau să vorbesc acum de lucrurile care se schimbă, ci de cele care nu se schimbă.

Simbolul cutiuţei de bijuterii este acelaşi, peste ani. Este un simbol feminin, intim, care poate oferi clipe de calitate în singurătate. Fiecare femeie, când se uită în cutia cu bijuterii, se întoarce în amintiri, în sentimente şi relaţii.

