poza_214Acesta este un hotel din Olăneşti, România. Frumos, nu?
Nu sunt o persoană melancolică, nu sufăr după timpurile de altădată, când românii mergeau în staţiunile româneşti, stăteau mai multe săptămâni şi se simţeau minunat. Am în casă albume întregi cu poze de familie, făcute în staţiunile în care ai mei îşi „tratau oasele”, perioadă pe care o aşteptau tot anul. Şi acum se mai vobeşte, pe la mesele bogate de sărbători, despre cum erau vacanţele de altădată.
Ai mei mai vorbesc şi despre faptul că îşi permiteau acele vacanţe, că erau accesibile. Şi că acum nu mai pot visa la un sejur în acele staţiuni vestite, din cauza veniturilor mici.
Coincidenţa a făcut să ajung pe profit360.ro şi să dau peste un articol de promovare a hotelurilor din Olăneşti. Descrieri frumoase ale locului, ale oamenilor şi ale posibilităţilor de cazare. Apoi am făcut ceva cercetări, pentru a afla mai multe lucruri despre preţurile practicate în acea zonă. Şi, ce să vezi, nu sunt aşa de mari cum credeau părinţii mei. Pentru a te convinge şi tu, gaseste aici ofertele la hoteluri in Olanesti.
Informându-mă şi mai mult despre starea staţiunii, am aflat că Olăneşti încă îşi merită renumele de ,,Izvoarele de Aur” datorita factorilor de cura reprezentati de apele cu un bogat continut de iod, brom, sodiu, calciu, sulf si clor.

La Baile Olanesti au fost revigorate hoteluri vechi şi construite altele noi, care permit tratarea a numeroase afectiuni (boli de rinichi, stomac, afectiuni ale vezicii biliare, diabet, alergii produse de consumul excesiv de medicamente sau alimente alterate etc.) Un alt avantaj al statiunii este peisajul inconjurator, dar şi atractiile turistice aflate in apropiere: Manastirea Cozia, Casa memoriala Anton Pann, Pestera Muierii, Pestera Polovraci, Manastirea Horezu sau Tezaurul folcloric de ceramica de la Horezu. Pe multe dintre aceste obiective le ştiu din fotografiile făcute înainte de anii 90, alb-negru, unele înrămate. Mi-aş dori să văd cum sunt acum (nu că le-aş ţine eu minte foarte bine, eram mică) dar pot face unele poze noi şi le pot compara apoi.
Dacă mă gândesc mai bine, le-aş face o surpriză părinţilor mei şi le-aş cumpăra un sejur la Olăneşti. Cred că s-ar bucura mai mult decât s-au bucurat când i-a dus fatele meu în Bulgaria, anul trecut. Ei, spre deosebire de mine, chiar sunt nostalgici. Le voi face cadou şi un aparat foto, pentru a face poze şi a adăuga încă un album în bibliotecă.

