Tags

, ,


În toate pliantele, reclamele şi materialele video pentru promovarea unor oportunităţi de afaceri, vezi doar bărbaţi. În costume, cu feţe serioase şi braţele încrucişate la piept, ei par a fi cei care sunt capabili să deschidă şi să dezvolte o afacere. Este o cutumă, adânc implementată în sistemul din care provenim. Teoria, însă, este deseori contrazisă de practică. E drept, este mai greu pentru o femeie să spargă barierele şi prejudecăţile, într-o lume a bărbaţilor, dar putem găsi exemple concrete pentru a demonstra că şi femeia manager are locul ei pe piaţa de afaceri românească.
Pentru a echilibra, oarecum, balanţa, există acum chiar şi o „discriminare pozitivă”. Adică posibilitatea obţinerii unor finanţări nerambursabile. Este vorba despre un program naţional pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale a femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici şi mijlocii.
Programul este destinat microintreprinderilor SRL sau SRL-D, PFA sau II care îndeplinesc următoarele criterii:
– Au la momentul înscrierii cel mult 3 ani de zile de la înfiinţare.
– O femeie detine cel putin 50% din actiuni in cazul microintreprinderii sau o femeie sa fie reprezentatul legal al PFA-ului sau II-ului.
Pe lângă aceste principale criterii, mai exista si altele, prin care amintesc: sa nu aibă datorii, sa nu se afle in dificultate si evident sa indeplineasca un punctaj de minim 60 de puncte la înscrierea online.
Statul roman ofera un ajutor financiar nerambursabil de 41.500 lei, ce reprezinta o contributie de 90% din valoarea întreaga a proiectului. Diferenta de 10% trebuie sa o reprezinta contribuţia proprie a întreprinzătoarei.
Beneficiarii trebuie ca, in termen de 30 de zile lucratoare sa efectueze cheltuielile integral din banii proprii, pentru ca mai apoi sa solicite decontarea celor 90%. Deci practic, ei trebuie sa aiba cei peste 46.000 de lei, valoarea integrala a proiectului pentru a putea face cheltuielile initiale, pentru ca mai apoi, sa primeasca inapoi de la stat, cei 90% nerambursabili.
banner-srld-1802
Pe ce pot cheltui acesti bani?
Principalele categorii de cheltuieli eligibile in cadrul programului sunt reprezentate de:
– Achizitionarea de echipamente tehnologice, masini si utilaje
– Software si licente
– Mobilier si aparatura de birotica
– Echipamente IT
– Mijloace de transport marfa
– Realizarea unui site
– Promovare online
– Consultanta pentru realizarea planului de afaceri
– Cursuri de competente antreprenoriale
Toate activele achizitionate trebuie sa fie noi.
Inscrierea in cadrul programul se face foarte usor. Cu 5 zile înainte de deschiderea înscrierilor, pe site-ul aippimm.ro se va face anuntul corespunzator. Din momentul deschiderii aplicatiei online, timp de 7 zile, doritorii vor putea crea un cont in care vor inregistra planul de afaceri.
La finalul celor 7 zile, se va publica lista cu cei inscrieri, ordonata in functie de punctajul obtinut in urma raspunsului la un chestionar integrat in planul de afaceri completat online. Dupa aceea, in 7 zile lucratoare, participantii vor trebui sa se prezinte la sediul OTIMMC de care apartin, sa depuna un dosar complet cu toate documentele administrative solicitate, intr-un original si 2 copii certificate.
Toate planurile de afaceri sunt ordonate in functie de punctajul obtinut si apoi, este acordata finantare in ordine descrescatoare pana se epuizeaza bugetul.