De câte ori nu aţi gândit „am nevoie de ajutor”, atunci când făceaţi curăţenie în casă? De câte ori nu v-aţi dorit să trăiţi ca în filme, cu personaje bogate, care îşi permit menajere, bucătari, şoferi sau grădinari? De multe ori, cred. Cel puţin eu, o femeie măritată, cu copil şi casă mare am gândit-o des. Mai bine zis, foarte des, aproape în fiecare zi. “Câte nu aş putea face în loc să frec podele, vase, geamuri, mobilă sau obiecte sanitare”!
Unii oameni plătesc câte o femeie, pentru a le face curat în casă, câteva ore pe zi sau pe săptămână. Dar am auzit atâtea cazuri în care proprietarii caselor au fost furaţi de către acestea, încât am exclus din start această opţiune. Şi oricum, nu-mi place ca o femeie să-mi ştie secretele, să-mi umble în lucruri, ca apoi să mă judece şi să împrăştie vorbe despre obiceiurile mele. Aşa că am preferat să apelez la o firma de curatenie profesionistă, cu vechime în domeniu. Adică nişte oameni care se pricep, sunt discreţi, nu pun întrebări, ci doar execută tot, conform unui contract.
Şi, totuşi, ce m-a făcut să apelez la o firma de curatenie? Nu mi-a fost niciodată frică de muncă, mai ales dacă o făceam pentru familia mea. Ci faptul că am dezvoltat nişte alergii urâte la produsele chimice de curăţat. Frecând o zi întreagă baia (pentru că urma să ne viziteze soacra) m-am ales cu arsuri ale căilor respiratorii de la detergenţii şi detartrantul folosit pentru a înlătura piatra. Mi-am dat seama atunci că nu merită, că sănătatea mea este mai importantă.
Nu aveţi idee câte servicii poate oferi o firma de curatenie buna!
Iată-le: aspirarea si curatarea tuturor suprafetelor, curatarea ramelor geamurilor, tocurilor usilor, feronerie, prize, intrerupatoare; spalarea geamurilor interioare / exterioare accesibile; ştergerea corpurilor de iluminat, ornamente; ştergerea caloriferelor; a mobilierului şi a aparaturii de birou; aspirarea / spalarea mochetelor, pardoselelor; spalarea si desinfectarea grupurilor sanitare (usi, pereti, chiuvete, oglinzi, armaturi, wc); ştergerea prafului peste tot, odorizarea încăperilor, evacuarea gunoiului, ştergerea uşilor, pereţilor; spălarea de suprafeţe vitrate accesibile şi orice altceva ai nevoie.
Eu îi chem o dată la două săptămâni şi casa mea este curată, fără ca eu să mă obosesc sau să mă îmbolnăvesc. Când este cazul, îi solicit şi pentru lucrări în grădină, la biroul soţului sau când facem reparaţii sau construcţii de anvergură, pentru a strânge deşeurile şi materialele rămase în urmă.
Ce fac cu timpul pe care-l scutesc? Mă plimb, ies în aer liber cu copilul şi mă bucur de ce-mi oferă fiecare zi. Pentru că viaţa este scurtă şi nu merită să ne-o petrecem făcând ceva care nu ne place sau ne dăunează sănătăţii.