Nu am albume cu fotografii de tot felul şi culorile, pe care să le scot la reuniuni de familie sau la petreceri, să ne uităm peste ele, în timp ce dăm pe gât pahare cu alcool. Să râdem unul de altul, de anumite poziţii şi posturi, diverse situaţii în care am fost surprinşi. Nu, nu-mi plac instantaneele. Capcanele, surprizele, farsele de gaşcă. Mie îmi plac fotografiile gândite, de pus în ramă pe perete. Cu poziţii studiate, priviri senine, nu mirate, zoom-uri perfecte, imagini clare. Urăsc pozele cu oameni care se strâmbă, mestecă mâncare, se prostesc sau fac scene obscene. Nu cred că asemenea momente ar trebui imortalizate.
Fotografiile trebuie să creeze emoţie. Nu trebuie să-ţi fie ruşine cu ele, în anii ce vin după ce le-ai făcut. De asta plec tiptil, când văd că cineva scoate un aparat foto, plec din peisaj, din cadru. Nu pot să-i suport pe cei care vânează faze haioase şi penibile pentru a le poza şi nu îmi plac nici emisiunile cu filmări caraghioase, în care se râde de câte un animăluţ sau un om care-şi rupe gâtul.
O şedinţă foto trebuie pregătită. O fac cei „de viţă nobilă” şi unora li se pare îngâmfare. Mulţi spun că nu trebuie plătiţi fotografi profesionişti, atâta timp cât ai şi tu ochi şi un aparat scump. Nu-i chiar aşa. Fotografia este o meserie, iar unii ajung chiar să o practice ca artă. Ei nu fac poze, ci fotografii.
Fotografia este amintire… Fotografia ne ajută să reînviem momente din trecut, pentru ca ele să prindă iar un contur clar. De cele mai multe ori fotografia este asociată cu amintiri plăcute şi imagini frumoase, pitoresti. Când ne simţim bine, când suntem fericiţi, vrem să ne amintim tot timpul cu zâmbetul pe buze de acea perioadă. O fotografie captează un moment şi îl prelungeste, iar timpul îngheaţă. Fotografia devine artă atunci când creatorul împleteşte cele două condiţii esentiale: simţul estetic şi solide cunoştinţe tehnice.
Putini sunt însă fotografii care fac artă, restul sunt doar fotografi mai pricepuţi sau mai puţin pricepuţi. M-am convins când am avut nevoie de un artist bun şi am căutat un fotograf Timisoara. Creaţiile de pe Jadoris.com sunt cele mai frumoase pe care ar putea să şi le dorească cineva. Fie că e fotografie de nuntă, familie, botez, logodnă, majorat, aniversare, maternitate sau orice alt eveniment merită imortalizat, aici vei găsi artistul potrivit. Fotografii Adina şi Andrei sunt ei înşişi îndrăgostiţi de …. fotografie şi frumos. Se bucură de fiecare poveste ca şi cum ar a lor. Ei urmăresc să surprindă momentele unice în stilul lor, cu personaje principale, secundare, peisaj de poveste, intrigă… într-un cuvânt POVESTE!
jadorisMi-aţi înţeles ideea. Nu îmi plac pozele făcute de amatori, în care „dacă se surprinde ceva bine, dacă nu, mai am vreo 2000 pe card”. Ci fotografiile artă, care redau ce e mai bun în oameni, momente unice, emoţii puternice şi mesaje optimiste. La care să te uiţi peste ani şi ani şi să simţi acelaşi lucru ca în ziua respectivă.