Tags


Am primit nişte bani. Un rest de plată de anul trecut, pe care l-a câştigat sindicatul în instanţă şi pe care patronul ni l-a dat tocmai acum, în mai. Un spor pentru condiţii grele, ceva de genul asta. Nu m-a interesat, deoarece nu credeam că vom avea câştig de cauză. De aia nici nu m-am bazat pe banii ăştia, adică să-i planific pentru ceva, să-i iau în calcul pentru cheltuielile lunare.
Când i-am primit, am zis să îmi cumpăr ceva care-mi trebuie, dar pentru care nu m-aş fi îndurat să sacrific din banii de zi cu zi. Ceva care să-mi uşureze munca, într-un anumit domeniu. V-am mai povestit că m-am apucat de agricultură, că mi-a făcut trei sere şi că îmi petrec cam tot timpul, după serviciu, în grădină. Muncesc serios, dar o fac cu plăcere, pentru că am şi satisfacţii multe. Mănânc mai sănătos, fac mai multă mişcare. Poate prea multă, deoarece obişnuiam să ud cu o stropitoare, pe care o umpleam cu apa scoasă cu găleata dintr-o fântână veche, făcută de bunicul.
Uite că am reuşit să-mi uşurez enorm munca cu banii din bonus. Ce credeţi că mi-am cumpărat? O pompa submersibila fantani cu care îmi fac treaba în câteva zeci de minute, nu o jumătate de zi! Este o pomă care are un debit 1,7 m3/h, o putere de 1100 W şi o înălţime de pompare de 110 m.
oPompa submersibilă Jar 4 X 110 cu surub este românească şi am cumpărat-o de pe shop-EINSTAL.ro. Pompa are ca domeniu de utilizare pomparea apei curate şi fără particule abrazive dintr-un puţ, fântână sau vas tampon, în diverse aplicaţii de uz domestic, alimentare cu apă a microintreprinderilor si mici sisteme de irigatie în agricultură şi horticultură. Un asemenea mic sistem de irigaţie am eu acum acasă, deoarece m-am priceput să reglez pompa să funcţioneze în regim hidrofor, adăugând la sistemul de instalare al pompei un vas de expansiune, presostat, manometru şi o supapă de sens.
Pe acelaşi magazin online am găsit multe alte lucruri pe care mi-ar plăcea să le am acasă. Foarte multe instalatii termice şi sanitare: pompe submersibile, hidrofoare, centrale termice, pompe recirculare, dispozitive electrice, sisteme de filtrare, sisteme panouri solare, calorifere, statii dedurizare, ţevi şi fitinguri, boilere, armături, apometre, aparate de aer condiţionat şi sisteme de încălzire în pardoseală. Evident, cum sunt eu om gospodar, mi le-aş lua pe toate. Pentru unele voi aştepta alte prime de la patron. Dar pentru un sistem de filtrare parcă aş face o investiţie din salariu…