Tags

,


Se întâmplă de vreo jumătate de an. În fiecare zi mă scol dimineaţa, cu gândul că voi deveni vegetariană. Dacă se poate şi raw.
Evident, am şi o explicaţie pentru asta. Mă dor toate. Nu rău, nu cronic ori acut, ci doar să-mi amintească faptul că merg pe 40 de ani. Încheieturi, oase, piele, organe. Şi faţa mă doare. „Şi părul, mami?” – mă mai întreabă băieţelul meu de cinci ani, când îi zic că mă doare tot corpul.
Da, am 39 de ani şi îi simt în corp. S-ar zice că-i simt şi în minte, din moment ce vreau să-mi schimb stilul de alimentaţie. Adică conştientizez, într-un final de anii 30, că „eşti ceea ce bagi în tine”. Adică mâncăruri gătite, procesate, alterate de tot felul de procese chimice, care-mi pică ca un bolovan în stomac. Apoi, bolovanul se duce în intestin, unde rămâne mult şi bine, până îi dau un stimulent să iasă afară.
„Constipaţia asta te va omorî” – îmi spune tot timpul o prietenă care consumă doar alimente bio. Şi care se duce la toaletă de două ori pe zi, este zveltă, uşoară şi energică. „Şi te va omorî în chinuri” – răsuceşte ea cuţitul în rană.
„Ştiu”- îi zic eu şi îmi propun ca de ziua următoare să arunc tot ce se află în congelator şi frigider şi să îmi cumpăr doar alimente naturale, pe care să le consum ca atare. E greu, că ajungi în supermarketuri să-i iei copilului câte ceva şi te mai opreşti şi pe la promoţiile alimentare. Şi pui în coş şi le cumperi şi după aia le consumi, că doar ai dat bani pe ele.
De vreo lună mă doare spinarea. Nişte vertebre, pe la mijloc. Nu mi-am dat seama de la început, aşa că am zis că mă dor plămânii, apoi pancreasul, ficatul, ce mai e pe acolo. Cert este că m-am speriat şi m-am certat şi înjurat că nu mi-am schimbat viaţa mai repede.
Acum, durerea s-a localizat în coloană, deci ştiu de unde e. Nu o fi bine nici asta, dar măcar nu este vreun organ intern. Că s-au tasat vertebrele, că o fi din cauza vremii, că e vreo tumoră, eu zic că mai am o şansă să-mi schimb viaţa.
gAm chiar şi un plan. Nu mai merg în hipermarketuri. Nu mai cumpăr alimente care trebuie procesate. Fac economie la gaze. Merg mai des în pieţe şi la magazinele specializate în alimente bio. Nu sunt în oraşul meu, dar există online. Prietena mea foloseşte BioAleea.ro. Că este o afacere de familie, că are încredere în ei şi că de acolo îşi ia o gamă variată de produse bio: alimente bio, cosmetice bio, detergenţi bio, produse bio pentru copii, alimente fără zahăr şi fără gluten.
În concluzie, mă voi axa pe legume din piaţă şi seminţe şi specialităţi din magazinul online. Voi renunţa la sare, zahăr, gluten (adică pâine şi paste), lapte şi ouă. Dacă îmi va fi mai rău, voi renunţa. Dacă îmi va fi mai bine, voi continua. În ambele cazuri, vă voi ţine la curent.