Tags

, ,


Fostul meu soţ mi-a zis că s-a simţit ca în casa unei vrăjitoare. Cum adică? Păi păpuşile alea, cu ochii mari, scaunele de tot felul, mai mari, mai mici, masa zgâriată, pereţii ce păreau pictaţi de un copil-fantomă. “Erau pictate de mine, ignorantule!” – i-am zis şi am închis uşa în urma lui. Şi la propriu, şi la figurat.
În momentul în care am rămas singură în casă, a început să mă apese. Tavanul violet-negru, ca un cer plin de nori care urma să dea startul futunii. Pereţii cu copaci şi crengi ce păreau să-mi încolăcească gâtul. Florile cu ochi (cine a mai pomenit?) parcă mă scoteau vinovată pentru despărţirea noastră. „Era un om bun. De ce l-ai lăsat să plece?”
Nu m-a îmţeles, de aia l-am izgonit. Nu s-a integrat în lumea mea, casa mea, modul meu de a combina culorile. Stările, crizele de identitate, toate erau reflectate în pereţi.
„Şi duşumeaua asta, nu ai de gând s-o schimbi, are 40 de ani, bătrână ca tine!” – a mai apucat să zică, la ieşire, când se împiedica de pragul de la uşă. Asta a fost o răutate, ştiu, dar şi un mare adevăr. Duşumeaua pusă de tata mirosea foarte urât.
Cât să plângi după o despărţire? O zi, două, o săptămână, că după aia vine Paştele şi ai treabă. Iar dacă tot mă hotărâsem să schimb duşumeaua (da, a fost ideea mea şi doar a mea!), am zis să zugrăvesc şi toată casa. Şi să schimb şi uşile.
Primul sfat pe care l-am primit a fost că trebuie să încep cu vopseaua, apoi cu parchetul şi, la sfârşit, uşile. Că usile se pot monta linistit şi după. Nu mi s-a părut în regulă, aşa că am urmat sfatul consultantului de la Arabesque, care ne-a recomandat ordinea: noua compartimentare, ferestrele, uşile, vopsirea pereţilor şi parchetul. Ne-a asigurat că ni le trimite toate pe rând şi îmi face şi socoteala câtă cantitate îmi trebuie, să nu iau în plus sau în minus. Apoi am avut de căutat si de decis: ce culori voi folosi şi unde, ce fel de parchet aleg. A fost simplu. Mi-am făcut cont pe Arabesque.ro şi, pe măsură, ce înaintam cu lucrările, mai comandam câte ceva. Nu am luat totul deodată, nu am aglomerat spaţiul degeaba. Maşina lor cu macara mi-a adus marfa când am avut nevoie, de la depozitul din Ploieşti.
acoperire
Au luat pas cu pas toate lucrările de renovare. Pe hol, meseriaşii au pus gips-carton, pentru a îndrepta pereții, iar pentru restul casei am optat pentru tencuit și finisat cu vopsea lavabilă, pentru un aspect mai natural.
Între bucătărie și living am decis să sparg peretele și să facem arcadă, iar pe jos, cu excepția băii și a balconului, am pus parchet în toate camerele, pentru a mă bucura de senzația de căldură și de un aspect ușor rustic.
Consultantul de la Arabesque mi-a fost alături, în tot acest proces. M-a învăţat să comand pe rând şi mi-a recomandat cele mai bune produse pentru spaţiul meu. Am scos duşumeaua cea „bătrână şi mirositoare” şi mi-am luat acelaşi parchet pentru toată casa.
Navigarea pe site-ul Arabesque a fost foarte uşoară. Iar alegerea vopselei pentru pereţii mei verzui a fost chiar distractivă. colorare1Arabesque are în toate centrele sale maşini de nuanţat, cu paletare de sute de culori, atât pentru vopsele lavabile şi emailuri, dar şi pentru vopsele texturate şi tencuieli decorative cu diverse texturi şi granulaţii. Dozarea pigmentilor este computerizată, iar omogenizarea se realizează în mixere speciale. În cinci minute, am obţinut culoarea dorită. Un crem liniştitor, total opus celei vechi care îl irita pe soţul meu.
Totul a durat cinci zile. Care era ordinea?
Compartimentarea? Done, cu arcada în loc de perete.
Uşile, done. Luate de la un producător local, aduse şi montate într-o după-amiază.
Zugrăvitul? Done, cu o vopsea de calitate, care mi-a scos o culoare uniformă, de care nu am de gând să mă ating, să-mi las amprenta, indiferent prin ce experienţe voi trece!
Iar dacă vreun bărbat se va mai gândi vreodată să se „mărite” cu mine, voi ţine cont de părerile lui şi poate voi mai face schimbări prin casă. Acum nu îmi mai este aşa frică, deoarece am magazinul meu online de construcţii şi finisaje, de unde pot să cumpăr ce vreau, am consultantul şi meseriaşii mei, cu care o voi scoate la capăt, fără să ajungem la despărţire.
logo_arabesque13
La final, vă dau câteva detalii despre furnizorul meu, pentru a vă convinge că totul a decurs cum v-am prezentat. Nici nu are cum altfel, deoarece Arabesqueonline.ro pune la dispoziţia specialiştilor şi amatorilor un portofoliu complet de 30 000 de repere pentru materiale pentru construcţii, finisaje şi amenajări. De la materiale grele (blocuri pentru zidărie, produse metalurgice, betoniere, etc.), sisteme pentru acoperişuri (hidroizolatii, ţiglă ceramică de beton şi metalică, şindrila bituminoasă, plăci ondulate, policarbonat, etc), tavane casetate, produse pentru amenajări interioare (vopsele, gleturi, adezivi, chituri, sisteme de gips carton, termoizolatii, parchet, lambriuri, usi, etc.), instalatii sanitare şi termice, echipamente electrice, corpuri de iluminat, până la materii prime pentru mobilier (pal, feronerie, blaturi de masă şi bucătărie, lemn stratificat).