Astăzi vă voi povesti despre izolarea casei. Am făcut-o singur, în această primăvară, cu polistiren extrudat. De ce am ales acest material? Din mai multe considerente. Oricum, timpul va dovedi dacă am făcut o bună alegere sau nu.
Eu stau la munte, la marginea unei păduri, într-o zonă umedă. Am avut probleme în timp, din această cauză. Când m-am hotărât să-mi izolez casa, m-am decis să iau ceva care are o reputatie solida pentru fiabilitate şi rezistenţă superioară la efectele distructive ale naturii. Polistirenul extrudat este un material izolant de înaltă performanţă. Realizate printr-un proces tehnologic bazat pe extrudare, panourile izolante au o structura omogenă, cu celule închise, care le conferă o serie de proprietăţi mult superioare altor materiale cum ar fi:
– conductibilitate termica redusa;
– rezistenta ridicata la umezeala;
– rezistenta la ciclurile de inghet/dezghet;
– rezistenta mecanica excelenta;
– durabilitate ridicata;
– inalta rezistenta la difuziunea vaporilor;
– greutate specifica mica;
– usor de taiat cu unelte simple;
– curat, fara miros si neiritant pentru piele.

Singur mi-am montat polistirenul. Adică, fără să chem o firmă, fără să plătesc meseriaşi. M-a ajutat cumnatul, pe o bere. Ce vreau eu să spun este că nu-i aşa greu, şi că şi un amator ca mine se descurcă, dacă este un pic atent.
Proprietăţile polistirenului extrudat îl indică drept cea mai bună alegere pentru instalarea, fără altă protecţie împotriva umezelii în sistemele de izolaţii speciale cum ar fi acoperisurile plate, inversate, izolarea pereţilor exteriori ai subsolurilor, protecţia la inghet a clădirilor şi a lucrărilor de inginerie civilă, în cazul izolării pardoselilor supuse la trafic. În aceste situaţii, cea mai bună alegere este, fără indoială, polistirenul extrudat, datorita durităţii şi rezistentei mecanice cu mult mai bune decat polistirenul expandat.
Impermeabilitatea polistirenului extrudat este net superioara polistirenului expandat, recomandându-l pentru termoizolări în medii umede: fundaţii, socluri şi terase inversate. Avand densitate mare are şi o rezistanţă mărită şi se poate turna sapa si pune parchet peste el. Performanta ridicata a valorii izolatiei termice va fi mentinuta pe toata durata de viata a constructiei, prin urmare este o solutie sigura, de incredere pe termen lung, chiar si atunci cand izolatia este amplasata la exteriorul cladirii, in conditii de umezeala, expusa direct la actiunea factorilor de mediu.
Cât mi-a luat să izolez casa cu materialul acesta? O săptămână. Dar am luat-o uşor, fără grabă, am fost atent la finisaje şi la amănunte. Plăcile sunt uşoare şi se ataşează simplu. Produsele le-am cumpărat de pe magazinul online e-izolatii.ro, unde am găsit preţuri accesibile.
Materialele si serviciile oferite aici se remarcă printr-un plus de garantie, calitate, promtitudine, siguranţă şi nu în ultimul rând durabilitate.
În concluzie, din proprie experienţă, pot să vă spun că izolatia casei este unul dintre cele mai utile si avantajoase lucruri pe care le puteti face. Iar cand alegeti materialele, aveti grija sa fie rezistente la fluxurile de temperatura, sa se plieze pe toate spatiile, eliminand toate puntile termice, sa reziste la umiditate. Daca optati pentru polistiren extrudat, confortul va fi maxim !