În apartamentele „comuniste” nu prea ai ce să schimbi. O nouă compartimentare necesită autorizaţie, o regândire a mobilei pare imposibilă, din cauza spaţiului mic, de „cutie de chibrituri”. Este posibil ca la un moment dat să simti nevoia de ceva nou. De culoare, poate?
Înainte se purta albul. Apoi a fost moda cu un pic de portocaliu, chiar albastru deschis, dar acum ai liber să ai pereţii orice culoare îţi doreşti! Nuantele „cuminţi” nu mai sunt preferate, oricât de comod ai fi. E mult mai interesant să combini texturi si materiale şi să renunţi la albul imaculat sau griul neutru.
Eu, de exemplu, m-am hotărât să-mi fac apartamentul verde. Nuantele de verde sunt atât de diversificate, încât cu siguranţă voi găsi una pe placul meu. De la verde „crud”, „mustar”, kaki, până la verde smarald sau lime, această culoare va transmite întotdeauna senzaţia de prospeţime şi energie…eco. Cu alte cuvinte, îmi doresc să aduc natura în locuinta mea, aşa că mizez pe verde.
Dar nu e atât de simplu. Nu vreau toţi pereţii verzi. Ci doar anumite părţi. În dormitor, de exemplu, mă voi axa asupra peretului central (cel din spatele patului). Automat, datorită contrastului puternic dintre alb şi verde, întregul aspect al încăperii se va schimba. În bucătărie, peretele din spatele blatului de lucru va fi decorat cu mozaic, faianţă sau sticlă colorată, evident în nuanţe verzui. Şi pardoseala va fi personalizată, cu gresie, aţi ghicit, tot în nunaţe de verde! O insulă de bucătărie in tonuri de verde mentă va arata grozav într-un interior clasic.
O singură culoare, dar cam multe nuanţe? Îmi va reuşi?
Nu voi risca. Voi chema un zugrav Bucuresti, pentru a-mi îndeplini fanteziile. El va şti cu exactitate ce cominaţii trebuie să facă, pentru a nimeri culorile din planul meu. În plus, el va verifica şi ce se află acum pe pereţi, va da probabil jos varul şi huma care stau acolo de aproape 25 de ani. Poate îmi va da şi idei, la care eu nu m-am gândit. Experienţa lui va fi mai tare decât imaginaţia mea. Zugrăvitul nu este mereu asa de simplu cum vezi la televizor sau în reclamele pentru vopsea lavabilă, pentru că acesta înseamnă mult mai multe operaţiuni şi necesită cunoaşterea foarte bună a suprafeţelor, materialelor şi modului în care se potrivesc unele cu altele. Cele mai multe suprafeţe necesită o pregătire înainte de aplicarea culorii finale. Vopseaua nu va merge niciodata aplicată direct pe un zid umed sau afectat de o inundaţie. Trebuie mai intâi dat jos stratul de zidărie afectat şi refăcută zidăria. Este nevoie de gled, smirghel, amorsă şi abia apoi de vopsea, un strat, două sau de câte este nevoie. Si asta cu o mână de profesionist pentru a nu încărca peretele şi a nu consuma mai multe materiale de cât este nevoie.
zugrav
Ştiu de unde îmi voi lua meseriaşul. De pe 07 Handyman. De ce? Pentru că vreau ca totul să fie gata săptămâna aceasta, înainte de Paşte. Că tot fac curăţenie, tot iau totul la mână, mai arunc din vechituri. Dacă răstorn casa cu susul în jos, măcar să fac şi treaba asta. După curăţenia de Paşte nu cred că voi mai avea chef să o iau de la capăt.
Uraţi-mi succes!