Asociatul meu a avut inspiraţia să treacă, la deschiderea firmei, printre numeroasele domenii de activitate, şi „amenajări interioare şi exterioare”. Să fie acolo, că nu se ştie.
Cum piaţa s-a dovedit a fi saturată de firme care lucrează cu instalaţii şi termopane, anul acesta ne-am relansat afacerea şi ne-am concentrat pe servicii de amenajări exterioare. A fost cea mai bună decizie.
Noi locuim în Breaza, “al şaptelea sector al Bucureştiului”. Cei care îşi construiesc vile aici au capacitatea financiară de a angaja orice firmă cu pretenţii din Bucureşti, pentru a le îmfrumuseţa grădina. De ce ar apela la nişte localnici?
Trebuie să le demonstrăm că putem face o lucrare cap-coadă, sofisticată şi modernă. Sunt pretenţioşi, dar nici nu comentează preţul. În plus, ne vor recomanda şi altora.
Pe măsură ce i-am abordat, potenţialii clienţi au cerut să vadă o grădină complet realizată de noi. Eeeh, aici s-a aflat salvarea noastră. Anul trecut am reamenajat total grădina mea, cea din faţa casei, în suprafaţă totală de 800 de metri. Ne-am bazat cu totul pe Covera, brandul Agricover, care oferă cea mai mare gamă de articole de grădinărit, unelte şi utilaje, produse pentru animale, plante, seminţe şi toate informaţiile de care ai nevoie. Un magazin online complex, cu o mare varietate de produse, la prețuri accesibile. De la semințe și bulbi pentru flori, legume, viță de vie, arbuști ornamentali, pomi fructiferi, unelte și utilaje, pesticide, fungicide, erbicide, tratamente pentru tot felul de plante, hrană pentru animale și chiar jucării și obiecte ornamentale pentru grădină.

Cum am reuşit să facem o grădină de expoziţie, din prima încercare?

Mai întâi ne-am documentat pe site-ul Covera, pentru a vedea care este oferta, cum se plantează seminţele, în ce perioadă şi în ce condiţii. Iar când mai aveam, totuşi, câte o mică nemălurire, intram tot pe site şi vorbeam cu grădinarul de serviciu, un consultant căruia îi semnalezi problema, iar el îţi dă un răspuns avizat, pe care te poţi baza.
vorbeste-cu-gradinarul_37
Apoi ne-am făcut un proiect, care a cuprins: suprafeţe cu gazon, cu flori, cu arbuşti, necesarul de pământ sau alte materiale, instalaţii de drenaj pentru casă şi grădină, instalaţia de preluare a apei pluviale, alei. Ne-am gândit şi la o secţiune de decoraţiuni şi elemente de artizanat, care să ia ochiul şi bine am făcut. Clienţii au fost impresionaţi de plantele decorative, ghivecele şi rigolele, dar mai ales de spaţiul special conceput pentru copii: cu leagăn, tobogan şi nelipsita cutie de nisip.
Care au fost etapele amenajării grădinii? În primul rând, am curăţat solul care a avut de suferit în urma iernii. Am greblat frunzele uscate şi am săpat pentru ca acesta să poată respira, iar apa să ajungă uşor la rădăcinile plantelor. Am pus tratamente împotriva paraziţilor şi bolilor, dar şi fertilizatori. Toate, de pe Covera.

Am plantat iarba, seminţele de flori, arborii şi arbuştii. În primăvară am sădit flori bienale (micşunelele, panseluţele, nu-mă-uita) şi flori cu bulbi (dalii, tuberoze, gladiole). In cazul bulbilor, pământul l-am combinat cu nisip, pentru a evita prezenţa aerului.

Odată ce le-am captat atenţia, le-am sugerat interlocutorilor noştri că am putea să le amenajăm o grădină de vis, roşie. Doar cu flori roşii, o explozie de culoare şi viaţă! Un plan îndrăzneţ, cu care am riscat, dar cu ajutorul căruia am bătut palma cu primii noştri clienţi.
petunie-rosie_9902Şi iată-ne acum, facem lista de cumpărături de pe Covera!
Începem cu seminţe de petunie roşie, una dintre cele mai populare şi îndrăgite flori pentru decor. Această specie înfloreşte pe tot parcursul verii, de mai multe ori. Petuniile iubesc soarele, dar se descurcă şi în zonele parţial umbrite, mai ales dacă temperatura este foarte ridicată.
53chinensis-rosu_10214Le-am sugerat apoi garofiţele, florile mele preferate, iar asociatul meu a venit cu ideea de a le planta în ghivece lucrate manual, pentru a fi puse în evidenţă. Florile sunt foarte plăcut parfumate şi merită o îngrijire specială.

helianthus-red_3898Au ales şi seminţele de floarea soarelui roşu, din care vor ieşi plante viguroase de peste 2 m înăltime. Frunzele mari sunt cordiforme, aspre, iar florile formează inflorescenţe mari, ca o farfurie ce poate atinge o jumătate de metru în diametru.
Am ales şi margarete roşii. Da roşii, nu albe, care vor da o notă aparte grădinii. Vom termina cu seminţe de moţul curcanului, ruscuta, bănuţei şi salvie, dar şi cu vestitele dalii, oferite de Covera.
dalia
Pe Covera găsim seminţe pentru a avea o grădină roşie tot timpul anului. Iar stocurile se înnoiesc permanent. Vom afla despre ele prin intemediul newsletter-ului la care suntem abonaţi.
dalia 2
Aţi înţeles de ce ne-am lăsat de termopane şi am trecut pe amenajări exterioare. Covera este un magazin online, dedicat fermierilor și grădinarilor, singurul de acest fel din spațiul virtual de la noi. Evoluția acestei linii de business în perioada care a trecut de când a fost lansat acest site arată că agricultura nu este deloc un mediu în care tradiția nu poate coexista cu noile tendințe. Covera este cel mai mare magazin virtual din agribusiness, cu un concept integrat şi servicii gratuite de asistenţă pentru clienţi.
Pe româneşte, este al treilea asociat al nostru, cu care vom colabora pentru a ne dezvolta afacerea.