Asortie.ro mă provoacă. Să-mi aleg culorile preferate şi să le port în picioare primăvara asta. Să elimin una pe care aş interzice-o la nişte pantofi. Sunt momente în care iubesc culorile, dar şi momente în care totul mă oboseşte şi aş vrea să fie alb-negru. În primul caz, port pantofi, în al doilea, şlapi.
Port pantofi pentru că-mi place să văd viața în culori! Și cred că există o strânsă legătură între ceea ce asimilăm prin informația pe o primim călcând pe asfalt, iarbă, pământ și felul în care se așterne lumea în fața ochilor noștri. Pantofii coloraţi îmi întind un curcubeu sub picioare și-i permit minții să cuprindă tot ce înseamnă viaţă!
438-2_Feeling_galbenAleg galben când vreau să impresionez. Purtam galben când mergeam la examene, în facultate, descoperisem eu că-i influenţa în bine pe profesori. Se uitau senini la mine, îmi acordau o lejeritate în tratarea subiectelor şi-mi dădeau notă mare. Îmi aleg galben când am chef să iau totul aşa cum mi se oferă. Nu judec, nu cer, doar primesc. Nu sunt geloasă pe unii sau alţii, pe succesul, pe viaţa lor, când lucrurile nu merg aşa cum le-am conturat eu.

0216_Corvari_s_rosu_1Port rosu, când vreau să domin erotismul care-mi dă târcoale şi sensibilitatea care îmi seduce mintea. E roșul pe care-l întâlneşti în dragoste, e hrana cu care se alimentează sufletul, când realitatea e banală. E perechea de pantofi care mă ademenește pe covorul pe care aleg să păşesc. Și trăiesc tot ce vreau, când vreau, cu mintea deschisă, în rațiune şi fascinație.

pd_107_alea_portocaliu_velMă pierd într-o lume deschisă la culoare, portocalie, când vreau să mă echilibrez și să încep un nou capitol. Și mă îmbăt în miros de portocale, de fiecare dată când ajung în locuri pe care nu le pot atinge altfel. Călătoresc și cunosc orice colț de lume, întâlnesc culturi și oameni, mă plimb prin bărci, nisip, şezlonguri. Și orice loc îmi este accesibil, nimic nu este de necunoscut! Picioarele îmi devin uşoare, mersul, săltăreţ, genunchii, mai flexibili.

4526_reflex_alb_violetȘi mă bat cu universul, mă cert, mă lupt, mă zbat, când tălpile sunt îmbrăcate în violet. E uniunea dintre trup, minte și spirit împotriva celor care mă perturbă. Obiectelor, sentimentelor, fiinţelor. Îmi pun pantofi violet când sunt belicoasă, când trebuie neapărat să câştig. Să am ultimul cuvânt. Atunci, puterile mi-s înzecite, dorinţele – neţărmuite, câştigurile – amplificate.

577_botta_verdeÎmi place verdele. Natural, viu, sănătos. Ca privirea unui copil, deschisă și voioasă! Cu pantofi sau sandale verzi am dezlegare la hobby-uri, pasiuni și experimente! Mă cufund în iarbă, domin asfaltul şi protejez pământul! Mă hrănesc cu ce-mi oferă natura, o simt şi o ating altfel, îmi îmbogățesc ființa și investesc timpul în mine. Mă dezvolt și cresc, adun înțelepciune, contemplu, meditez.

hero_albastruMă liniștesc și văd albastru. Mă cunosc, de jos în sus, mă redescopăr pe mine fără măști, în spaţii largi, cum e cerul, oceanul, ochii iubitului. Fac ce vreau şi îmi place, plină de optimism și energie pozitivă
În schimb, nu-mi place rozul. O culoare prea frivolă, neclară, ca budinca de căpşuni. Nişte pantofi roz m-ar face să mă simt ca şi cum aş călca pe jeleu, gelatină, un calapod nesigur. Dacă ar fi să interzic o culoare pentru pantofi, aceasta ar fi rozul!
Albul e pretenţios. Aş vrea, dar nu e pentru mine. În viziunea mea, pantofii albi ar trebui să fie purtaţi de persoanele pe care le admir, care-mi inspiră siguranţă, încredere, putere. Care nu au nevoie de culori pentru a trăi, a simţi şi a experimenta. Care ştiu exact ce vor, au descoperit secretul vieţii. Cum o fi?
Mă integrez cu griul. Pentru că nu mă obligă la nimic. Am şi momente dintr-astea, când vreau să nu mi se impună, să nu joc după reguli, să nu fi obligată nici să fiu roşu, nici violet, nici verde, doar gri. Ca un camuflaj, să nu ştie nimeni ce gândesc, ce vreau şi ce fac în ziua respectivă.

O precizare. Asortie m-a inspirat să colorez pantofii, în funcţie de stările mele. Este magazinul meu de încălţăminte comodă, din Ploieşti. Prezent şi online, îmi permite să mă uit la pantofii din colecţia de primăvară şi să filosofez, să scriu pe blog ce mă inspiră. Pentru că-mi place să trăiesc în propriile nuanțe, să mă redesenez, să mă reinventez, trecând de şlapii alb și negru, ocolind pantofii roz şi purtându-i pe cei care mă fac să fiu un om nou, cu fiecare pereche.