Tags

, ,


Da, este un obicei importat, dar dacă aduce fericire, de ce nu? Din categoria tradiţiilor de nuntă care au sens şi pentru care ar trebui să le fim recunoscători americanilor o putem prelua pe cea care se numeşte “father-daughter dance“. Fie că este vorba despre dansul miresei cu tatăl ei ori despre dansul mirelui cu mama lui, eu v-aş recomanda să includeti în programul petrecerii de nuntă un astfel de moment de suflet.

Avem parte de multe tradiţii de nuntă româneşti pe care unele cupluri le respectă – chiar dacă înteleg sau nu la ce se referă – şi mai avem parte de din ce în ce mai multe tradiţii de nuntă împrumutate în mod special de la americani, despre care părerile sunt împărţite.
La noi se practică includerea dansului cu părinţii ca un al treilea dans la începutul petrecerii de nuntă, după dansul mirilor şi dansul cu naşii. Astfel, se invită şi părinţii după dansul cu naşii, pe ringul de dans fiind mirii, naşii şi părinţii, fiecare cu partenerii lor. Particularitatea obiceiului american este aceea că părinţilor li se dă o importanţă mai mare, punând în lumina reflectoarelor doar mireasa cu tatăl ei sau mirele cu mama lui, fără a mai fi alte cupluri la dans pe ring. Se creează astfel un moment de neuitat pentru părinţii mirilor, apreciat tare şi de invitati.
Pentru a avea efectul scontat, eu aş opta pentru momentul dansului cu părinţii undeva pe la mijlocul petrecerii de nuntă, înainte de un fel de mâncare. Asa, invitaţii se vor îndrepta spre mese şi mireasa va rămâne cu tatăl ei pe ringul de dans.
Eu am avut un asemenea dans, în 2005, când m-am căsătorit. Am dansat cu tatăl meu, nu era prima dată, dar a fost ultima. Nu am fost numai noi pe ringul de dans şi nu a fost un moment regizat, dar a fost frumos. A murit peste două luni, din cauza unei gripe, la 62 de ani.
Din experienţa mea personală, vă pot spune că am avut emoţii mai mari la dansul cu părintele decât la dansul mirilor. La fel a simţit şi tata, care mi-a spus-o chiar atunci, în momentul în care a realizat, încă o dată, că am crescut şi că viaţa mea va avea propriul drum din acel moment. Mari emoţii sunt şi acum, când mă uit la DVD-u de la nuntă şi îmi văd părintele vesel, cum mă priveşte şi îmi mângâie părul, în timp ce ne mişcăm în acelaşi ritm.
1319186386_fiica-tata-primul-dansValsul vienez sau blues-ul sunt dansurile cele mai potrivite unui dans fiică-tată. Noi am dansat blues şi nu a fost nevoie de repetiţii. Am avut însă o melodie frumoasă „Unchained melody” – era la modă atunci. Dacă m-aş căsători din nou, aş alege melodia preferată de tatăl meu, „Michelle” a lui Beatles, după care mi-a pus şi numele, Mihaela.
Acum, unii mirii aleg piesa preferată a părinţilor lor, dacă nu chiar piesa pe care ei au dansat primul lor dans la nuntă. E şi asta o idee bună şi plină de semnificaţii. In cazul în care nu aveţi vreo idee sau nu va puteti hotărî asupra piesei pentru acest moment, antrenorii de la şcoala de dans care vă vor învăţa tehnica dansului vă pot sfătui în privinta aceasta.
Am adus vorba despre antrenori şi cursuri de dans. Da, spun un DA mare pentru ele. O coregrafie frumoasă va face momentul unic. Dacă vă doriţi să urmaţi lecţii de vals vienez şi mă întrebaţi de o şcoală bună în Bucureşti, care să ofere servicii de calitate, săli neaglomerate şi profesori buni, atunci vă recomand eu una pe care au folosit-o mai multe colege, în pregătirea dansului pentru nuntă. Scoala de dans SoftStep are instructori multiplu laureaţi în concursurile naţionale de dans, săli moderne şi metode moderne. Pentru vals vienez, acest vechi, respectat si extrem de frumos dans, au cei mai buni instructori din Bucureşti şi probabil din ţară.
dansAntrenorii de dans sportiv Andrei Duca şi Roxana Codreanu sunt câştigători ai Cupei României la Dans Sportiv pe secţiunile Standard şi Latino, au experienţă de 20 ani în dans şi sunt arbitrii atestaţi de Federatia Română de Dans Sportiv. Instructorii Ana-Maria Duca, Lucian Codreanu şi Oana Rozariu sunt, de asemenea, foarte cunoscuţi în lumea dansului, cu rezultate foarte bune în pregătirea copiilor şi adulţilor.
SoftStep pune calitatea înainte de toate, lucru dovedit atât de calitatea echipării sălilor, cât şi de nivelul profesional al instructorilor, care sunt, în general, câştigători ai multor concursuri de nivel naţional şi chiar peste hotare.

Sau poate nu vreţi vals sau blues, ci ceva mai complicat şi mai vesel. Vreţi să vă distraţi, nu să plângeţi de emoţie unul pe umărul celuilalt. SoftStep a făcut şi un studiu, pentru a vedea ce dansuri preferă locuitorii Bucureştiului. Din statisticile lor, reiese că, atunci când oamenii caută lecţii de dans sector 6, este cel mai probabil să dorească lectii de merengue. Acest dans fascinant este tipic dominican şi datează din prima jumătate a secolului 20. De atunci, el este un favorit al tuturor începătorilor în ale dansului.

Evident, această şcoală de dans oferă şi cursuri de bachata şi cursuri de salsa, acestea venind pe locurile 3 si 4 în topul preferintelor majorităţii clienţilor. Şi acestea au o istorie lungă şi popularitate susţinută pe termen lung, şi sunt o alegere foarte bună pentru dansurile de la nuntă.

Puteţi merge la cursuri de dans, chiar dacă nu veţi fi socru mic sau mireasă. Urmează sezonul nunţilor, deci se va dansa mult în următoarea perioadă. Poate doriţi să vă distraţi şi altfel ori să vă faceţi o altă imagine, mai rafinată, în rândul prietenilor şi al familiei. De ce nu să nu încercaţi cursuri de dans pentru adulti, care ar putea chiar înlocui aerobicul sau alergatul în parc.
Obiectivul celor de la SoftStept este ca la orice petrecere să poţi să dansezi când doreşti şi să ştii că tot ce faci pe ringul de dans arată foarte bine!
Iar obiectivul meu este să vă conving că un dans mireasă-tată este un lucru minunat, care va rămâne în memoria tuturor nuntaşilor!