Femeile sunt în stare să iubească profund. Oameni, obiecte, stări. Să se ataşeze şi să rămână fidele.
De când mă ştiu, femeile din viaţa mea au purtat aceleaşi bijuterii. Recunoşteam mâna mamei pe faţă, dimineaţa, după inelul gros purtat pe degetul mijlociu. Sora mea nu şi-a scos primul inel cumpărat din salariu, decât când i s-a îngroşat degetul. Iar mătuşa mea făcut mare tărăboi când unchiul i-a dus broşa la bijutier, care a prelucrat-o într-un inel.
Iar soţia mea… Timp de 27 de ani a avut aceiaşi cercei mici, din aur, primiţi la botez. Îi ştiţi, îi aveau toate persoanele de sex feminin, sigur există câte o pereche în fiecare casă. Şi, apoi, la- 25 de ani, verigheta de la cununie. Nici nu concepea să le dea jos. De fapt, nici nu a fost, vreodată, vreo discuţie pe această temă.
Doar că anul trecut i s-a infectat o ureche, i s-a prins cercelul în fular şi a trebuit să-şi scoată cerceii. După ce s-a vindecat, s-a gândit că trebuie să pună altceva. De la serviciu cineva i-a menţionat numele RegalGold. Aşa că am intrat amândoi pe site … şi am mai ieşit doar eu. Soţia, abia peste vreo trei ore.
Parcă lăsasem un copil în atelierul de jucării al lui Moş Crăciun. A ieşit, într-un final, gânditoare
– Ce înseamnă să ai idei preconcepute…
– La ce te referi, dragă?
– O bijuterie înseamnă ceva preţios, nu? Adică de valoare.
– Cam da…
– Le-am judecat tot timpul pe colegele mele, care-şi schimbau cercei şi colierele în fiecare zi, crezând că sunt lucruri ieftine, de plastic sau tinichea.
– Aşa, şi..
– Păi cum altfel să-şi permită, din acelaşi salariu ca al meu, să-şi ia lucruri de calitate? Nu?
– Da, mamă.. De prin Obor…
– Am găsit pe RegalGold câteva dintre bijuteriile pe care le-am văzut la ele. Şi sunt unele din argint, handmade, din Israel. logo (1)Şi nu sunt scumpe deloc, deşi sunt de valoare… Sunt unicat.
– Păi, poate mai înfloresc şi ei, n-or fi aşa preţioase.
– Ba da, sunt. Dar sunt ieftine, pentru că sunt importatori direcţi, şi nu mai trec prin intermediari să-şi ia şi ei partea.
– Ce, acum eşti expertă?
– Să ştii că am citit şi mărturiile clienţilor de pe site şi am văzut că sunt încântaţi de produse.
regalgoldIar pagina lor de Facebook… Este plină de promoţii şi concursuri. De exemplu, în acest moment sunt reduceri de 25% la peste 400 de produse. Iar bijuteriile din albumul de fotografii sunt superbe. Cred că m-ar întineri cu câţiva ani. Ştiai că unii cercei te pot îmbătrâni, iar alţii te pot face să arăţi mai tânără?
– Asta puteam să-şi spun şi eu dacă mă întrebai. Să-ţi aduc o poză, să te vezi cum arătai cu cerceluşii tăi comunişti?
– Accept critica. Şi te anunţ că am comandat patru perechi de cercei, care vor ajunge mâine. Am deja răspunsul pe mail.
– Patru?
Da. Şi vei fi mirat cât de puţin vor costa. Toate sunt la reduceri în perioada asta.
Îşi vine să crezi că această pereche de cercei in forma stea cu surub si opal imperial costă doar 65 de lei?
cercei-in-forma-stea-cu-surub-si-opal-imperial-e2016~7120835

Dacă nu o opream, mi-ar fi vorbit toată seara despre bijuteriile pe care şi le-a comandat. Era entuziasmată că găsise bijuterii de calitate, pe care şi le putea permite şi că va fi ca restul colegelor ei.
Dar ceea ce nu ştie ea este că i-am comandat şi eu un inel de argint, cu pandantiv inimă, şi că i-l voi dărui înainte de Paşte. inel-argint-cu-pandativ-inima-r193~8386636Să-l poarte în această zi sfântă, ca un simbol venit tocmai din Israel, ţara sfântă a Mântuitorului.