Tags


Aseară am revăzut un film animat modern, cu Iepuraşul. Un fel de parodie, dar cu multe grăunţe de adevăr. Cum salvează el Paştele, reuşind să ducă şi ultimul cadou unei fetiţe care nu-şi dăduse adresa. A pedalat până acolo, pe o bicicletă roz, jonglând pe ea, în timp ce puişorul însărcinat cu împachetatul darurilor o îmbrăca în hârtie colorată. A reuşit s-o pună în grădină, lângă coşul cu ouă, la timp, şi să plece, în timp ce tot regatul urmărea, în transmisiunea directă, toată strădania sa.
La final, când toţi urmăream bucuria fetiţei, băiatul meu sparge liniştea:
– Mami, cred că Iepuraşul duce biciclete tuturor copiilor foarte cuminţi. Ca mine şi ca fetiţa asta. Va păţi la fel când mi-o va aduce mie? Va avea tot atâtea peripeţii? Noi am scris adresa pe scrisoarea pe care i-am adresat-o?
– Da, noi am scris toate datele, nu cred că va fi vreo problemă. Iepuraşul are de dat multe biciclete anul acesta, mai toţi copiii cuminţi au cerut una. Este primăvară, iar în acest anotimp copiii îşi doresc tot ce are roţi: biciclete, trotinete, role.

Cum am ajuns noi să ne dorim o bicicletă de Paşte? Ei bine, trebuia să fie ceva mare, important, nu o maşinuţă sau un trenuleţ. A trecut şi de vârsta tricicletei, a trotinetei, avea nevoie de ceva care nu era de plastic. Ceva care îi va permite să zică, când îşi va scrie memoriile, că „prima bicicletă adevărată am primit-o de Paşte, când aveam cinci ani”.
bicicleta_copii_koliken_flower_kp_067I-am scris Iepuraşului, chiar i-am şi desenat, după ce am studiat ofertele de biciclete copii de pe Biciclop, magazinul online unde bicicletele au roţi de cauciuc, frână, spiţe din oţel, lanţ, apărătoare, sonerie şi şa. Deja alt nivel, faţă de bicicletele de plastic, cu roţi colorate şi cu ghidon cu faţă de animale şi melodii enervante, pe care le-a avut până acum. Aici se vând biciclete pentru copii mari. Care nu se strică la prima căzătură şi cu care poţi să facă „adevărata performanţă”. Bicicletele sunt alese pe sprânceană, din Olanda, Danemarca, Polonia sau din alte ţări, unde datul pe bicicletă e literă de lege.

Da, o bicicletă ca aceasta va primi băiatul meu. Care va putea să-l ţină şi pe Iepuraş, cât e drumul de la casa lui până la a noastră.
Iepuraşul a descoperit Biciclop şi cred că-i va povesti şi lui Moş Crăciun despre acest magazin online. În decembrie, bănuiesc că fiul meu îşi va dori un echipament sportiv de iarnă. Nu ştiu ce va fi: schi, snowboard sau patine, dar Moşul le va găsi tot aici, magazinul nu pleacă nicăieri. biciclopNu ştiu de ce am sentimentul că şi de ziua lui, în iulie, tot de aici va veni cadoul său. Biciclop este importator oficial al brandului american Razor, producător de trotinete free-style, sole-skates, ripstiks şi alte “instrumente” inovatoare de eco-transport.

Toate ca toate, dar nu ştiu ce o să mă fac cu tatăl lui. De când a văzut pliabilele Strida, nişte biciclete pliabile, cu cadrul ultra-uşor din aluminiu, în forma de triunghi, care cântăresc doar 9,6 kg, vrea şi el una, pentru serviciu. E atât de compactă, încât revoluţionează deplasarea pe distanţe scurte în oras.
strida-ltÎn doar 10 secunde, Strida LT poate fi pliată suficient de compact pentru a încăpea în orice mijloc de transport în comun. Poziţia seii, a pedalelor şi a ghidonului oferă un control maxim asupra bicicletei, pe şosea. Un ultim punct forte este cureaua de kevlar, care îinlocuieste lanţul clasic. Orice probleme cu vaselina de pe pantaloni este de domeniul trecutului.

Avem şi alternativa bicicletelor second-hand, tot de pe acest site, de care stăpânii lor din Olanda, din Elveţia sau din alte părţi s-au plictisit, pe care le-au ignorat sau de care, pur şi simplu, au uitat. Biciclop le-a redat strălucirea pe care şi-au pierdut-o înghesuite în depozite întunecate şi atenţia pe care fiecare în parte o merită, fără îndoială şi le-au adus la noi, în ţara noastră, pentru a revoluţiona circulaţia urbană. Toate bicicletele Biciclop au fost alese după criteriul esteticii urbane, adică pe ele nu aveţi nevoie de costume de licra, nici de agăţători la pantaloni, nici de mecanici cu doctorate în depanat biciclete (în caz că există aşa ceva), nici de mănusi ca să ţineţi bine în frâu vreun bolid cu suspensii la roţi şi multe viteze.
Urcăm pe ele şi oraşul ni se descoperă pur şi simplu: mai viu, mai prietenos, al nostru. Asa cum ar trebui să fie orice oraş în care trăim.