Dar ce copilărie ai avut tu? Ce părinţi? Ce fraţi? Nu te-a învăţat nimeni să mergi pe bicicletă?
Ştiu. Să ajungi la 33 de ani şi să spui că nu ştii să mergi pe bicicletă e mai grav decât să spui că nu ai carnet de şofer, că nu ştii să găteşti, că nu ai călătorit peste graniţe.
E început de aprilie. Vreme plăcută, cald, dar adie și un vântișor rece pe alocuri, mai ales la umbră. Am o săptămână de concediu și vreau să profit de timpul liber ca să-nvăț să merg pe bicicletă.
În copilărie am avut bicicletă. M-am suit pe ea o singură dată, singură, și îmi amintesc de parc-ar fi fost ieri, marea spaimă pe care-am tras-o… Senzația de dezechilibru, de nesiguranță pentru ce se întâmpla cu bicicleta și cu mine, mișcarea aparent haotică… M-a certat mama, a zis că trebuia s-o aştept, că e nevoie de un pic de ajutor la început. Nu a fost chip să mă convingă să mă mai sui a doua oară.

Dar, mai târziu, m-am pomenit cu regretul că nu știu să merg pe bicicletă. În liceu, făceau colegii mei drumeţii, în parcuri erau întreceri. Practic, m-am exclus singură din cercurile lor. Degeaba îmi spuneau că nu e prea târziu să învăţ să merg pe bicicletă, că nu îmi trebuie decât două ore, că e cel mai normal lucru din lume! Eu, nu şi nu.

logo_nou_biciclop
Acum, nu mai pot să mă eschivez. Fiul meu, în vârstă de 7 ani, e lipit de bicicletă toată ziua. Iar primăvara asta vrea să iasă din perimetrul curţii şi al străduţei. Vrea pe dealuri, pe trasee, cum se duce vărul său, băiat de liceu. Nici nu concepe să nu facem asta anul acesta. Mi-am dat seama că nu e doar un moft, în momentul în care m-a întrebat „Mami, cine a inventat bicicleta? Vreau să-i mulţumesc!”
Mihăiţă nu a aflat că nu ştiu să merg pe bicicleta. Nu ştiu cum ar reacţiona. Aşa că am la dispoziţie vreo două săptămâni să-mi cumpăr una şi să învăţ să merg.
Mi-am luat o bicicletă de pe Biciclop.eu şi am început aventura.
Primele două ore au fost groaznice. Nimic nu-mi ieşea ca lumea. Îmi dădeam la greu cu pedalele peste gambe, în orice caz nu făceam niciun progres. Maxima realizare: să dau o pedală, să pun un picior jos… n-am reușit să leg două pedalări. Ca pe-o trotineta.
A doua zi, am schimbat locul. Un parc, pe iarbă. Am venit cu un prieten, care mi-a spus să nu mă mai uit la roata din faţă şi să dau din pedale fără frică, pentru că bicicleta e mai stabilă cu cât viteza este mai mare.
Mi-a explicat de n ori că frâna nu se pune cu picioarele “pe stil Flinstone”, ci de la ghidon. Eu am considerat că inerţia nu are cum să-mi fie prietenă în situaţii din astea şi am preferat să-mi ştiu picioarele pe pământ când vreau să mă opresc, altfel îmi ştiam dinţii în bordură. Il aveam pe Sorin în spate şi un trotuar prea îngust pentru nevoile mele. Am hotărât că în viaţă nu este bine să te laşi împins de la spate şi trebuie să iei situaţia în mâinile tale. Am apucat bicicleta de coarne şi imediat ce am prins un spaţiu mai larg am început sa biciclesc singurăăă!!!!!! Sincer n-am cronometrat timpul de învăţare, dar cred că într-o oră ştiam sa merg pe bicicletă. Prietenul chiar m-a suspectat-o puţin de “biciclism secret”.
În drum spre casă, am găsit şi o parcare, în care am învăţat să iau curbele.
Doamne, ce reuşită, ce succes! Dacă toată lumea s-ar bucura la fel ca mine pentru că a învăţat să facă o curbă cu bicicleta, am fi o planetă de oameni fericiţi.
biciclete_primavara2
Ce vreau eu să spun este că, de cele mai multe ori, problemele noastre există doar în capul nostru. Fie pentru că ni le creem singuri, fie pentru că alţii ni le tot repetă până când începem să-i credem.
Gândeşte-te, în viaţa de zi cu zi, de câte ori te-ai dat bătut pentru că era drumul prea greu sau pentru că te-au descurajat ceilalţi.
Când e mai greu drumul, atunci trebuie să tragi mai tare, pentru că succesul este mai aproape ca oricând, înăsprirea drumului tău este doar un test pe care ţi-l dă viata, să vadă cât de mult îţi doreşti acel lucru, să vadă dacă într-adevăr meriţi să ai ceea ce-ţi doreşti.
Revenind la oile noastre, pardon la “roţile noastre”, copilul meu va avea un partener de „biciclit”. Dacă nu reuşeam, nu ştiu cum o scoteam la capăt cu el primăvara asta!