Spuneţi-mi un dentist bun, că nu mai pot! Ăsta eram eu, acum o lună, când mă rugam de toţi să-mi recomande un stomatolog bun şi ieftin. Păi caută şi tu pe Internet, vezi ce ai şi unde găseşti ceva pe placul tău!
Şi am căutat. Mai bine stăteam locului. Ştiţi cum e când te doare ceva, orice, şi tu te informezi pe Internet şi te gândeşti că ai o boală incurabilă, că dacă a păţit-o ăla o vei păţi şi tu, că parcă ai aceleaşi simptome. De la o măsea cariată, durerea s-a mutat undeva către gingie şi, căutând pe internet informaţii despre ce se întâmplă în cazul ăsta, am rămas şocat. Fără prea multe cunoştinţe în domeniu, de la o “bubă” minoră, am ajuns să caut detalii despre abces, apoi am dat de intervenţii chirurgicale şi, de aici, a început o adevărată fobie! Două săptămâni am suportat durerile, spunând clar şi răspicat că nu vreau să mă taie pe scaun, să mă mutileze, să mor acolo!
În cele din urmă, amorţit de analgezice, am acceptat să fiu dus de un coleg la cabinetul stomatologic unde merge el. O clinică, de fapt, cu de toate. Doar o vizită, mi-a spus el.
Am făcut un tur la IVORY Dentfix Bucuresti, am văzut ce aparatură şi personal au, ce condiţii şi am rămas impresionat. Nu mai fusesem de mult timp la dentist şi eram obişnuit cu un medic, o asistentă şi un scaun. Nu, aici am descoperit un centru medical în toată regula, cu oameni politicoşi, aparatură modernă şi un ambient plăcut.
Vă închipuiţi ce a urmat: o programare, o consultaţie şi un tratament. Problema acută s-a rezolvat, acum mă ocup de nişte probleme mai vechi, nu foarte supărătoare, dar care puteau să îmi creeze mari probleme oricând.
Dentfix-150x150

V1-250x250pxAcum, fără dureri şi frică, pot să judec la rece şi să vă spun că alegerea unui dentist bun, de încredere, este o investiție foarte importantă în sănătate. La această clinică am stat de vorbă cu medicii, cu asistentele şi am tras câteva concluzii. Vreau să le împărtăşesc cu voi şi insist să le luaţi în serios. Vin de la un om care a avut frică de dentişti, dar care acum se duce de plăcere. Aproape, să nu exagerăm.

Clinica să aibă mai multe specializări
Înainte de a începe un tratament la o clinică, vezi dacă are specializările necesare pentru a acoperi toate procedurile din planul de tratament. De regulă, o clinică stomatologică acoperă toate specialitățile folosind mai mulți doctori cu experiență (util și dacă vrei să vii cu familia, caz în care poate fi necesar să apelezi la ortodonție, protetică și stomatologie pediatrică). Întreabă dacă medicul a mai efectuat proceduri similare și la ce trebuie să te aștepți pe parcursul tratamentului.

Echipamentele cu care lucrează
Clinica Dentfix folosește cele mai noi echipamente stomatologice. Dotările sunt deosebit de importante, influențând calitatea actului stomatologic și susținând măiestria medicului. Deseori, ele fac diferenţa între un tratament cu dureri şi unul fără. Tratamentul durează mai puțin, procedurile sunt mai precise iar aspectul și durabilitatea cresc.

Igiena – proceduri și echipamente de sterilizare
În ceea ce privește procedurile de sterilizare și igienă, nu face niciun compromis. Întreabă direct medicul stomatolog asupra procedurilor și sterilizării instrumentarului folosit și dacă ezită sau se simte inconfortabil să-ți răspundă, renunță rapid și alege un alt cabinet.

Timpul alocat
Cât trebuie să aștepți – orele programate se respectă? Are clinica sau cabinetul dotările necesare pentru a nu pierde timp cu drumuri inutile (de exemplu radiologie). Există flexibilitate privind reprogramarea unei ședințe de tratament? La Dentfix, recepționiștii îți pot transforma vizita la clinică într-o experiență plăcută. Nu vei sta mai mult decât trebuie, nu te vei enerva, nimeni nu va pierde timpul, nici tu nici personalul. Îi poţi contacta fie prin telefon, fie prin email: (telefon:(+4)031.438.28.28. email:dentfix@dentfix.ro)

Relația cu pacientul
De multe ori sună ca un clișeu, însă relația medic-pacient este la fel de importantă precum celelalte aspecte. Medicul este amabil, calm? Are răbdare să îți explice pas cu pas planul și opțiunile de tratament? Care sunt alternativele, ce este obligatoriu și ce este opțional? Vizita la dentist nu este un motiv de stress și emoții dacă personalul medical și auxiliar este amabil și empatic. De la prima consultație îți poți da seama de calitatea comunicării cu medicul stomatolog.

Prețul corect
Medicul stomatolog trebuie să îți explice de la început toate costurile asociate cu planul de tratament și diferitele opțiuni de preț, în funcție de materialele folosite. În sine prețul nu trebuie să fie primul criteriu de alegere, deoarece un preț foarte mic poate ascunde lipsuri importante. În plus, ferește-te de promoții foarte agresive, prețuri ce par incredibile. De regulă sunt costuri ascunse ce apar ulterior și riști să te păcălești.

Prevenția
Prevenția este mai bună decât tratamentul. Este un adevăr acceptat, dar uneori ignorat. Este dentistul tău interesat de sănătatea danturii tale dincolo de tratamentul specific? Un medic bun îți va explica ce plan de prevenție-întreținere trebuie să urmezi, îți va reaminti de procedurile periodice astfel încât să îți păstrezi zâmbetul impecabil. Găsește un partener pe termen lung al sănătății danturii tale.