În ce lună a anului e mai ieftin să zbori? În ce zi, la ce oră? Când să îți cumperi biletul? Care sunt cele mai ieftine companii și aeroporturi?
Treaba asta cu rezervările de bilete de avion a început să semene din ce în ce mai mult cu lumea burselor de valori. Tarifele cresc și scad aparent fără nicio logică, promoții spectaculoase apar de te miri unde și te miri când, iar tu trebuie să fii pe fază ca să le prinzi. Fiecare rută are particularitățile ei, iar tu nici nu mai știi ce să faci: cumperi sau mai aștepți? Și, dacă e de așteptat, până când s-o faci? Va apărea o ofertă mai bună sau asta a fost cea mai bună?
Am căutat şi eu bilete ieftine mulţi ani, adică am intrat pe zeci de site-uri şi agenţii, am comparat, am stat la pândă, într-un cuvânt „m-am stresat”. O observație izvorâtă din studiul mai multor rute este aceea că perioada de ieftineală variază în jurul indicatorului “două luni”, în funcție de distanță. Astfel, pentru un zbor pe distanțe scurte, tarifele cele mai mici sunt disponibile cu una-două luni înainte. În schimb, pentru cele lungi, ar trebui să începi căutările cu patru luni în avans.
bilete-avion-generalUnii români aleg aşa, să-şi caute singuri biletele. Poate chiar le place. Mie, nu. Eu nu vreau să mă stresez mai mult decât trebuie. Vacanţă e singura perioadă în care mă simt servită şi în care nu trebuie să fac nimic. Vreau să mă bucur de o călătorie fără să mă gândesc că am muncit vreo două săptămâni să găsesc cele mai ieftine bilete. Vreau să facă alţii asta pentru mine.
Şi ştiu exact cine o va face. Aerotravel.ro. Această companie se ocupă de rezervări bilete de avion, hoteluri şi pachete. Pe site-ul lor este foarte uşor să cumperi bilete de avion către toate destinaţiile, doar accesând motorul de căutare pentru a obţine cele mai bune tarife.
banner_lufthansaEu nu trebuie decât să-mi aleg destinaţia. Iar ea va fi, anul acesta, Viena, unul dintre cele mai frumoase oraşe ale Europei. Metropola este ideală atât pentru un sejur, cât şi pentru o minivacanţă de weekend. Îmi voi alege perioada sfârşitului de primăvară, luna mai, plină de concerte, festivaluri şi alte evenimente. Viena este un oraş verde, împânzit de parcuri şi grădini grandioase unde muzica lui Mozzart şi valsurile lui Strauss parcă mai răsună din palatele imperiale din centrul istoric sau reşedintele de vară ale foştilor împăraţi. Viena are de oferit vizitatorilor săi pasionați de cultură peste 50 de teatre, patru săli de operă și multe scene muzicale, peste 100 de muzee și nenumărate galerii de artă. Sute de hoteluri și apartamente de vacanță, potrivite oricărui buget, stau la dispoziția turiştilor, iar eu pot găsi cea mai bună ofertă prin AeroTravel.
De ce sunt convinsă că vom avea o călătorie memorabilă? Pentru că am mai trăit această experienţă. Anul trecut am fost în Mallorca, unde am avut cea mai frumoasă vacanţă. Şi pentru asta am mulţumit agenţiei. Da, la propriu. Am trimis un mail prin care le-am mulţumit pentru sejurul oferit. Iată-l, fără alte comentarii.
“Circulăm de multă vreme în lume şi am avut experienţe diverse. Trip-ul din perioada 21-29 iunie 2013 se înscrie printre cele mai reuşite. Si aceasta s-a datorat excelentei organizări şi comunicări cu agenţii dumneavoastră de turism. Ne-am întors acasă cu sentimentul unei mari bucurii, a unei noi experienţe câştigate şi a consolidării încrederii în posibilitatea de organizare şi la noi în ţară a unor excursii sigure, derulate într-o perfectă comunicare între organizatori, ghid şi turişti. Pentru noi, succesul aparţine oamenilor care au astfel de responsabilităţi, a calităţii lor, a pregătirii lor şi a dăruirii faţă de poziţia pe care o ocupă. Primiţi, pentru toate acestea, multumirile noastre şi interesul deschis de a fi şi altă dată alături de programele dumneavoastră. Felicitări”!