Tags


Astăzi am răspuns la un chestionar care mă întreba ce invenţie aş vrea să devină realitate prima:
-Mașina zburătoare
-Mantia invizibilității
-Mașina timpului
-Ochelarii cu raze X
-Înregistrarea viselor
-Teleportarea
-Poțiunea tinereții veșnice
-Inteligența artificială
-Criogenia
-Fuziunea nucleară

Nu vă spun ce am ales, că o să râdeţi de mine. Hai, poate o să vă spun, dar mai încolo.
Acum nu pot să scap de gândul care m-a lovit, când m-am uitat pe biroul meu şi am văzut „dinozaurii”. Adică un calculator care hornăie din toate încheieturile, un telefon ciobit, prins cu leucoplast, o tabletă care se încarcă când vrea ea şi tot felul de alte gadgeturi, care de care mai vechi.
Adică unii oamenii deştepţi se îngrijesc ca noi, ăştia mai puţin dotaţi, să avem cele mai moderne tehnologii şi descoperă în fiecare lună câte ceva, iar eu trăiesc în trecut şi nu mă bucur de ele. Stau şi mă chinui, şi le rog să meargă, şi mă cert cu ele, când aş putea foarte bine să le schimb. Să termin cu sentimentalismele, cu ataşamentul faţă de obiecte.

De felul meu sunt destul de conservatoare. N-am renunţat încă la mouse-ul cu fir, nu mă grăbesc să-mi pun ultima versiune Windows pe laptop, în general sunt mulţumită atunci când lucrurile nu se schimbă şi nu trebuie să-mi bat capul cu tot felul de dispozitive şi cu felul în care funcţionează ele. Asta până când mă “lovesc” de câte un gadget nou şi nu-mi mai pot imagina viaţa fără el.
De exemplu, în acest moment nu mai sunt aşa ferm convinsă că o să îmbătrânesc folosind un telefon basic, cum credeam până de curând, când nu înţelegeam necesitatea unui smartphone. De ce ai vrea să primeşti mailurile atunci când îţi sunt trimise, când le poţi vedea pe toate odată, atunci când eşti în faţa computerului? Mda, ştiu, sunt învechită. Când o scriu sau o spun cu voce tare, îmi dau şi eu seama de asta. Acum, colegii mei au toţi câte un smartphone şi îl preţuiesc de parcă viaţa lor ar depinde de asta. Sau cel puţin jobul.

Tableta Asus Fonepad Note 6 ME560CG 1.jpg.320Hai să zicem că m-au convins, voi renunţa la rabla mea de telefon, dar nu îmi voi cumpăra altul, ci o tabletă: Asus Fonepad Note 6 ME560CG. Este un gadget care poate fi folosit şi ca telefon. Are sistem android şi configuraţie puternică.
Şi la calculator ar trebui să aduc o îmbunătăţire, deoarece, de fel, sunt foarte împrăştiată. Am sute de foldere, dintre care câteva zeci se numesc fie “Temp”, fie “Temporar, pe cuvânt” sau “De pe stick”. Nu există partiţie de pe HDD – şi am vreo şase sau şapte! – fără un astfel de folder! Noroc cu acelaşi coleg, care m-a învăţat să-mi organizez măcar pozele pe ani şi-apoi pe foldere ale căror nume sunt lunile şi zilele în care au fost realizate. Organizarea lor în felul ăsta mi-a luat ceva timp, dar a meritat din plin! Acum, am folderul mare de poze, în care există foldere de tipul 2010, 2011, etc, iar în fiecare dintre acestea sunt foldere denumite 2011 01 01 revelion”. Chiar şi cu organizarea asta, celelalte fişiere – multe rău! – au rămas împrăştiate prin partiţiile lor. Filme, poze, work stuff, blog, filme în folderul de poze, poze în partiţia “Diverse”, muzică în folderul de filme, ce mai, o adevărată harababură! Unde mai pui că, din cauza haosului, am reuşit să umplu vreo trei partiţii esenţiale, în asemenea hal, încât nu mai aveam unde să pun pozele. Aşa că o să-mi fac un pustiu de bine şi o să-mi cumpăr un Hard disk extern | USB 3.0 | 2.5″ | 500GB | military-grade shockproof (MIL-STD-810G 516.5) and waterproof (IEC 529 IPX7. Adică rezistent, nu glumă!
Şi uite aşa învăţ eu să renunţ şi să ajung în pas cu lumea. Iar acum vă aşteptaţi să vă spun ce am bifat la chestionar? Ok. Nu insistaţi. Am încercuit maşina timpului! Ca să mă duc în viitor, să zicem cam prin 2040, şi să iau un gadget care va fi inventat atunci! Unul dintre acelea care să-mi organizeze mai bine timpul şi mintea!
Sau mai bine intru pe evoMAG? Ce ziceţi?

