De cinci ani, sufăr de aceeaşi boală ca a tuturor mămicilor. Fac cumpărături care nu sunt necesare, din dorinţa de a-i dărui totul copilului meu.
Când vine un copil pe lume, părinţii cumpără multe lucruri. Din acestea, aproape jumătate nu vor fi folosite niciodată. Cel puţin, aşa mi s-a întâmplat mie. Şi nu vorbesc de faptul că a avut şapte suzete, iar el nu a vrut niciuna sau că a preferat un anumit tip de biberon, în niciun caz vreunul din cele mai scumpe, cum îi luasem eu iniţial. Am avut port bebe, premergător şi cărucior landou. Nu le-a folosit, nu i-a plăcut, nu le-a vrut sub nicio formă. Pătuţul, doar opt luni a dormit în el. Tot felul de jucării, mecanice, cu baterii, vorbitoare sau doar pufoase, care acum stau uitate în magazie. Am luat pe toate modelele, cu toate personajele, ceea ce am crezut eu că-i vor plăcea. Nu le-am nimerit, eroii lui nu sunt eroii pe care i-am avut noi. S-a jucat cu ele mai puţin decât mi-a luat mie să le cumpăr.
Ajunsesem chiar să fim în competiţie, eu şi soţul meu: care-i cumpără o jucărie cu care să se joace mai mult. Nu doar cinci minute, măcar o oră, o zi. Dacă erau trei zile, eram mulţumiţi.
Au fost, însă, şi câteva lucruri pe care le-a tocit. De care s-a ataşat sau care s-au dovedit a fi investiţii bune. Mă refer la maşinuţa Fulger, pe care i-am luat-o la doi ani, şi în care încă mai stă, şi acum, la cinci ani, din când în când. A luat masa în ea, s-a uitat la DVD-uri cu poveşti din ea, a cântat şi s-a jucat ca în filmul lui preferat „Maşini”.

Apoi i-am luat o bicicletă şi o trotinetă. Nici nu a pus piciorul pe ele. Până nu i-am luat bicicleta lui Spiderman, s-a încăpăţânat să nu pedaleze. În acel moment am avut o revelaţie: îi plac cam toate jucăriile luate de pe site-ul BestKids, magazinul online plin de jucării clasice şi moderne, care au legătură cu serialele de desene animate preferate ale băieţelului meu. Dacă este un tren simplu, este neinteresant. Dacă-l cheamă Thomas, atunci lucrurile se schimbă. Dacă pe trotinetă nu este niciun abţibild cu Sportacus sau vreun erou din Transformers, nu prezintă interes.
cartPrimăvara asta avem trei vehicule cu care ne plimbăm prin parc: bicicleta Spiderman, kartul care seamănă cu vehiculul lui Batman şi rolele Cars, cele special făcute pentru pentru fanii personajelor din acest film animat: Fulger şi Bucşă. roleEste un set întreg, care cuprinde role, genunchiere, cotiere şi cască, pe care copilul chiar le poartă.
Mai e un pic până la sărbătorile pascale, iar noi am început deja să ne uităm pe BestKids pentru cadoul perfect. Sigur vom prinde şi o reducere, şi transport gratuit. tabletaDeja am comandat un produs, pe care l-am găsit la lichidare de stocuri, la jumătate de preţ: o tabletă Spiderman cu 25 de activităţi pentru a învăţa literele, numerele şi cuvintele, jocuri distractive pentru a dezvolta memoria şi abilitatea de a număra, animaţii deosebite şi melodii de ascultat şi de compus, tastatura alfanumerică şi multe jocuri. Îi va prinde bine, deoarece în toamnă va intra în clasa pregătitoare.