Nu mai am covoare în casă. Nici perdele sau draperii. Mi-a interzis medicul de familie, după ce băiatul meu s-a dovedit a fi alergic la praf, mucegai, păr de animale, cam orice se depune. Am renunţat la papagal, la acvariul cu peşti, şi nu neapărat din cauza lor, a animalelor, ci a hranei pe care le-o dădeam: seminţe şi purici de mare.
Tot medicul mi-a impus să schimb pernele şi salteaua de pat. Să renunţ la cele primite la nuntă, din puf şi pene de gâscă sau găină, să-mi iau altele.
A fost greu. Am avut împotrivirea familiei. Soacra mi-a zis că nu pot sta fără covoare, că zice lumea că suntem amărâţi. Mama nu a înţeles nici acum de ce am renunţat la pernele ei. Aveau 20 de ani, mamă!

De salteaua veche m-am despărţit şi eu cu greu. Am avut mare grijă de ea, am aspirat-o şi am curăţat-o frecvent, am întors-o periodic de pe o parte pe alta, am folosit o husă de protecţie, pe care am spălat-o des. Doar că, săraca, prinsese un miros şi era un pic cam veche: avea 12 ani.

Opinia experţilor este împărţită în ceea ce priveşte perioada la care trebuie sa îţi schimbi salteaua. Unii zic la fiecare 3-5 ani, alţii la fiecare 5-7 ani, chiar şi la 10 ani. Trebuie luat în considerare faptul că, pe timpul nopţii, fiecare dintre noi pierde lichide, prin transpiraţie şi reziduuri corporale, respectiv mătreaţă şi piele, care pot fi un adevărat festin pentru bacterii, viruşi şi acarieni (conform celor de la Discovery, o saltea obişnuită poate conţine între 10.000 şi 100.000 de acarieni). Ceea ce conduce la dezvoltarea unor alergii.
Nu e de glumă! Dacă tu, cititorule îţi dai seama că, în ultimul timp ai din ce în ce mai des dureri de gât sau ochii roşii ori strănuţi fără niciun motiv aparte, salteaua poate fi de vină!

Bun, o schimb, am înţeles, dar cu ce? Să vină iar medicul în vizita la domiciliu şi să mă pună s-o arunc pe cea nouă?
Nu va fi cazul. Am găsit salteaua perfectă pentru mine şi copilul meu pe Salterra.ro. O saltea din nanofibra.
salterra

saltea-emotion-sleep-comfort-25cmSalteaua Emotion este realizată din materiale de cea mai bună calitate, cu o tehnologie de ultima oră ce oferă: căldura, confort termic şi zero alergii.
Nanofibra este cea mai nouă tehnologie hypo-alergenică. Cu diametrul mai mic decât diametrul razei de lumină, este cea mai fină şi cea mai rezistentă dintre toate fibrele sintetice. Capsulele de argint din ţesătura de acoperire protejează împotriva bacteriilor şi a alergenilor, iar ţesătura 3D Free Air System permite o foarte bună circulaţie a aerului în interiorul saltelei. Fibra de nanofibră rămâne mereu uscată, ea reţine mai mult aer în interior, astfel încât vaporii de apă degajaţi de organism trec mai uşor prin umplutură, ţinând corpul cald şi uscat..
Iată şi alte beneficii ale saltelei noi:
• Distribuie presiunea corpului punct cu punct;
• Susţine şi relaxează coloana vertebrală;
• Se adaptează la temperatura corpului;
• Ajută la minimizarea mişcărilor în timpul noptii;
• Oferă un grad mare de ergonomie în timpul somnului şi creşte numărul orelor de somn odihnitor;
• Favorizează o corectă circulaţie a sângelui în timpul somnului, datorită fermităţii sale adecvate.
• Este antibacteriană

perna-emotion-fagure-sleep-comfort-nanofibraMă întrebaţi cum am rezolvat cu pernele? Aici a fost uşor. Oferta Salterra cuprinde şi perne din nanofibra, iar eu am ales perele în formă de fagure, special creată pentru persoanele alergice la puful natural, care îşi doresc o pernă de calitate superioară, la fel de moale ca perna umplută cu puf de gâscă. Nanofibra are mult volum şi susţine capul mai sus. Acest confort se potriveşte perfect celor care dorm pe spate sau pe o parte.

Următoarea mea achiziţie de pe acest magazin online va fi o saltea pentru copil, pentru momentul când va începe să doarmă singur. Bineînţeles, special creată pentru ca el să doarmă bine şi să nu facă alergie. Are husă detaşabilă şi tratament igienic total împotriva bacteriilor, ciupercilor şi acarienilor.

Sunt mai multe motive pentru care oamenii schimbă des saltelele şi pernele, dar ele ţin, aproape toate, de igienă.
De multe ori cand un cuplu se mută împreună, cei doi folosesc salteaua unuia sau celuilalt în noua locuinţă. Dacă utilizaţi salteaua pe care oricare dintre voi a folosit-o în perioada când aţi fost celibatari şi dormiti prea înghesuiţi, ar trebui să luati în considerare achiziţionarea unei saltele (şi a unui pat) mai mare, ca amândoi să aveti parte de un somn liniştit, noapte de noapte.

De asemenea, este indicat să îţi schimbi salteaua dacă în ultima vreme au avut loc schimbări majore ale corpului tău sau al partenerului ori partenerei (sarcină, luare în greutate sau slăbire excesivă). Adiţional, corpul se schimbă o data cu vârsta, la fel şi nivelul nostru de confort. Ceea ce consideri astăzi confortabil, poate fi mult mai diferit faţă de ceea ce ţi s-a părut ca este comod acum câţiva ani. Deci, chiar dacă salteaua nu prezinta denivelări, noduri sau alte aspecte menţionate mai sus, atunci când salteaua pur şi simplu nu ţi se mai pare confortabilă este timpul pentru o schimbare.

Dacă oricare dintre situatiile prezentate ţi se pare familiară, concluzia este clară: este timpul să îţi schimbi salteaua, în special fiindcă o perioadă mai îndelungată în care nu ai avut parte de un somn revigorant, îţi poate afecta sănătatea pe termen lung.