De-abia aşteptam să scapăm de zăpadă şi de temperaturile scăzute, dar lunile de primăvară nu vin doar cu soare şi cu vreme bună, ci şi cu câteva boli de sezon. Am experimentat pe pielea mea şi a membrilor familiei mele acest lucru, după ce am fost atacaţi de mai multe boli specifice acestui anotimp. Evident, le puteam evita, dacă ne ascultam medicul de familie şi făceam un control şi analize de rutină la începutul lui martie. Nu le-am făcut, iar pe la jumătatea lunii, toate bolile au tăbărât pe noi.

Eu am avut anemie
Simţi câteodată că se învârte pământul cu tine şi ai o stare generală de somnolenţă? Atunci să ştii că ar putea să ai anemie. Eu puteam afla asta înainte de a leşina în bucătărie, dacă îmi făceam analizele când am ieşit din iarnă. Anemia este o afecţiune care se dezvoltă ca urmare a unui deficit de vitamine sau de minerale din organism. Evident, ştiam asta, doar iarna nu ne hrănim cum trebuie cu legume şi fructe, dar am zis că nu mi se va întâmpla tocmai mie. Ei bine, le-am avut pe toate: carenţe de fier şi de vitamine din complexul B, ceea ce favorizează reducerea puterii de concentrare, apariţia oboselii şi a stărilor de ameţeală. Analizele au confirmat că este vorba de anemie, aşa că acum sunt la cură de vitaminizare cu alimente hrănitoare din punct de vedere nutritiv – spanac, urzici, lobodă, ridichi, banane, migdale, nuci.
Pe lângă anemie, m-am ales şi cu o astenie: nu aveam energie, mă durea capul, mă simţeam obosită. Dacă nu ai energie, te doare capul, te simţi mai tot timpul obosită sau pur şi simplu nu ai chef de nimic, este posibil să suferi din cauza asteniei de primăvară. Studiile arată că, în ultimii ani, patru femei din zece suferă de astenie de primăvară, număr dublu comparativ cu cel al bărbaţilor afectaţi.

Copilul a avut conjunctivita alergică
Primăvara, nu doar căile respiratorii pot fi afectate, ci şi mucoasa oculară. Cea mai frecventă afecţiune la nivelul ochilor este conjunctivita.
Băieţelul meu a mai avut alergii, mai ales în perioada de primăvară, când sunt tot felul de „mişcări” în natură. Îi puteam face copilului testele alergologice cutanate sau cele sanguine, pentru a vedea dacă sunt prezenţi anticorpi de tip IgE – imunoglobuline E, dar nu am făcut-o. Iar Mihai a făcut, cel mai probabil, o alergie la polen sau praf, care a dus la instalarea conjunctivitei. Are lăcrimare excesivă, ochi umflaţi, strănut şi mâncărime intensă a pielii.
Acum stăm în casă, ne protejăm şi ne îngrijim ochii. Avem mare grijă deoarece pot apărea complicaţii.

Soţul are gastrită
Odată cu venirea primăverii, soţul şi-a schimbat rutina. A început să călătorească în interes de serviciu, să sară peste mese, iar, afecţiunile digestive sale s-au agravat. Mai întâi a fost o uşoară creştere a nivelului de aciditate gastrică, apoi au apărut durerile stomacale. Nu le-a tratat şi uite aşa a apărut gastrita. Dacă ar fi fost la controlul endoscopic anual, nu s-ar fi ajuns aşa departe, ar fi luat boala din pripă. Acum mănâncă doar alimente de regim, care nu irită mucoasa gastrică.

Acum să vă spun cum au stat lucrurile anul acesta şi cum am amânat, până a fost prea târziu, chestia cu analizele de sânge. Eu sunt o tipă calculată şi, de obicei, nu aștept să mi se întâmple ceva rău sau să mă simt cumva anume. Chiar vreau să știu din timp dacă apare ceva dubios prin sângele meu. Dar de fiecare dată când mă duc să-mi fac analizele, mă cuprinde o teamă teribilă.
Mi s-a întâmplat la un moment dat să merg la analize și să mă uit cum curge sângele în eprubetă. Vrea să-ți spun că pe măsură ce mai curgea o picătură de sânge, mă scurgeam și eu de pe scaun. Am ajuns la un moment dat să fiu galbenă la față, și atunci am fost întrebată dacă mi-e rău. Mi-am revenit după ce am stat vreo cinci minute întinsă pe o bancă.
hilmi
Nu cred că voi mai avea probleme acum. Nu, având în vedere cât de motivată sunt să facem, cu toţii, câte un control general complet. Săptămâna viitoare toată familia mea e programată la un set complet de analize la Clinica Hilmi Medical Center. Aici sunt doctori de renume care au la dispoziţie o aparatură medicală ultramodernă. Clinica mi-a fost recomandată de o fostă colegă de facultate, care tocmai a beneficiat de un consult ginecologic la această clinică, oferit pentru a marca aniversarea a doi ani de la înfiinţare. Mi-a spus că pot efectua o gamă extinsă de analize de laborator şi că pot beneficia de un pachet complet de prevenţie, diagnostic si tratament. Dacă tot suntem acolo, îmi voi duce şi copilul la un consult stomatologic, pentru a vedea dacă are probleme de ortodonţie. Iar soţul meu va face şi o ecografie, având în vedere reducerea de preţ, de la 310 lei la 95 de lei.
Să ne vedem sănătoşi şi să trecem cu bine de bolile primăverii!
eco