Această întrebare şi-o pun toţi cei care, din banii strânşi din toate părţile şi economiile de la ciorap, îşi deschid o firmă. O întrebare firească a oricărui întreprinzător când porneste o afacere şi demarează procesul înregistrării societăţii, PFA-ului, ONG-ului , SRL-ului etc, la Oficiul Registrului Comertului.
La randul lor, profesionistii contabili ştiu încă de la începutul întâlnirii cu un potenţial client sau angajator că prima intrebare ce stă pe buzele clientului/ angajatorului sună cam aşa : Cât mă costă acest serviciu? Sau o altă variantă: „Care este salariul dorit”?
Evident, este dificil de dat un răspuns la aceste întrebări înainte de o evaluare în prealabil a volumului şi complexităţii activităţii clientului sau angajatorului.
Unele firme de prestări servicii contabile au ca strategie în găsirea de noi clienti acceptarea unor onorarii mai mici la inceput şi apoi dublează sau triplează suma, deşi activitatea clientului nu a crescut semnificativ. Iar alte firme de contabilitate solicită încă de la inceput un onorariu care să acopere cu vârf şi îndesat orele de lucru.
La fel se întâmplă şi când vrei să te extinzi şi să vezi dacă îţi permiţi acest lucru. Vrei servicii de audit financiar, dar trebuie întâi să afli cât te costă ele! Deşi ştii bine că ar fi un pas înainte, o dezvoltare, o uşă către noi oportunităţi.
Pentru a putea face planuri de viitor trebuie sa stii unde te afli in prezent, iar serviciile complete de audit (audit financiar statutar, audit intern…) ofera o imagine clară a afacerii tale.Un audit profesionist ofera intotdeauna libertatea de a decide in cunostinta de cauza, avand la orizont cele mai probabile scenarii de business.
Scopul unui audit nu este numai pregătirea unui raport pentru societăţile care au obligaţia legală să îşi auditeze situaţiile financiare anuale locale, care să fie depus la autorităţile competente.
Auditul permite:
• Accesarea mai usoara a creditelor bancare prin cresterea rating-ului de credit al societatii auditate
• Cresterea valorii societatii sau a afacerii respective in cazul in care decizia sa de vanzare a fost luata, prin cresterea gradului de confort oferit catre potentialii cumparatori cu privire la riscurile pe care si le asuma. O societatea auditata periodic creste increderea potentialilor investitori in informatiile puse la dispozitie despre entitatea subiect de vanzare
• Informarea conducerii si a actionarilor/asociatilor societatii indiferent daca au sau nu functii de executie, despre situatia curenta a societatii auditate din punct de vedere contabil, fiscal si al controlului intern
• Evaluarea sistemelor contabile si de control intern ale societatii. Un audit furnizeaza informatii in legatura cu modul in care aceste sisteme pot asigura detectarea prompta a erorilor si a fraudelor, permitand gasirea celor mai adecvate masuri de imbunatarire a eventualelor slabiciuni ale acestor sisteme