Tags


Blondul Iulian Enka îşi ridică privirea albastră spre soţia sa, însă nu spuse nimic; chipul îi era încă răvăşit de o tristeţe ce nu părea să-l părăsească în curând”. (Cornelia Georgescu –Proxima)
Am ţinut minte „privirea albastră”. Am cartea din nou în faţă şi vreau acum s-o înţeleg. Dacă schimbăm cuvântul „albastră”, atunci schimbăm şi „răvăşit”, „tristeţe”. Punem „verde” şi vorbim atunci, poate, de „tinereţe”, „viaţă”. Înlocuim cu „neagră” şi avem „mister”, „secrete”.
Un schimb de priviri se uită mai greu decât un dialog. O ştiu din proprie experienţă. E ca şi cum două lumi se contopesc.

Era prima oară când îl vedeam pe cel care conducea maşina… Nu-i ştiam numele, pentru că nu mi-l prezentase nimeni… Nu avea niciun ecuson. Întâmplarea a făcut să urc în maşina lui… am stat pe bancheta din spate. Era un şofer de taximetru.
stock-vector-vector-pic-in-the-car-female-look-at-mirror-47314939
… Îi urmăream privirea în oglinda retrovizoare, mimica feţei… era concentrat şi atent la trafic. Din când în când ridica privirea spre oglinda retrovizoare, pentru a putea vedea în spate… privirile ni se întâlneau, pentru câteva secunde, în oglindă… O privire tulburătoare de un albastru-gri, o culoare metalică… nişte ochi frumoşi, în care m-aş fi uitat fără să clipesc… Privirile au început să ni se întâlnească din ce în ce mai des şi pentru mult mai multe secunde, în oglinda retrovizoare… Uitasem să mă mai uit la acul kilometrajului (nu suport viteza, iar el conducea cu viteză)… Aş fi vrut ca drumul să fie mult mai lung, să mă pot sătura de privit acei ochi din oglindă… Vroiam doar privirea aceea, care mă tulbura.
Mi-a spus cât costă, tot în oglindă. I-am dat banii şi i-am spus mulţumesc, la fel. Aveam nevoie de un intermediar pentru a ne privi. Aveam senzaţia că, dacă mă priveşte direct în ochi nu mă mai pot mişca.
Vivid-grey-200x200Mi-au plăcut ochii aceia şi nu am dorit să cunosc şi restul corpului. Nu i-am reîntâlnit, dar îi văd perfect în minte. Atât de intense au fost acele opt minute!

Eu am ochi căprui. Atunci, în taximetru, a fost prima dată când aş fi vrut să am lentile de contact. Nu ştiu de ce şi-a încrucişat privirea cu a mea, de atâtea ori. Poate se simţea urmărit, din curiozitate, intrigat… Dacă aveam ochi albaştri poate şi-ar fi întors capul să vorbească cu mine.

logo_lensa

foto Shutterstock