Tags


Voi cum vă alegeţi destinaţiile de vacanţă? Din recomandările prietenilor? Din cărţi, din vise, din broşuri?
Eu mi le aleg din filme. Locuri care sunt ele însele personaje, care ajută la intrigă, o acaparează, o dezvoltă.
Mă inspir. Am dreptul ăsta. În fapt, de aia sunt făcute filmele.
Woody Allen. Curioşi, nu?
Sigur, scenaristul a vizitat toată lumea şi abia apoi şi-a ales locaţiile pentru filmele sale. Le-a inclus chiar şi în poveste. E un film despre Barcelona, peste tot vezi operele lui Gaudi. E unul despre Roma? E clar ce va apărea pe fundal.
Aş vrea să cunosc oraşele astea, să le simt cum îmi intră în oase, să le pipăi, să le aud vocea. Pentru că fiecare oraş are o voce: mai calmă, mai piţigăiată, mai sobră. Eu aşa le clasific: mă liniştesc, mă irită, mă intrigă. Woody Allen le-a inclus în poveştile de dragoste. Şi ură. Şi pasiune.
În niciunul dintre cunoscuţii mei nu aş avea încredere să-mi descrie aceste destinaţii mai bine decât am în geniul american.
Obişnuiam să urmăresc dialogul la Allen. Acid şi crud de real. Apoi am vizionat “Vicky Cristina Barcelona”, filmul în care Woody Allen ne prezintă un fel de “menage a quatre”. Cristina si Vicky – una blondă, alta roşcată – amantul latin şi fosta soţie.

Toţi trăiesc poveşti de dragoste, pe acelaşi fundal spaniol. Martor le este Gaudi, prin arhitectura sa, pe care a creat-o pentru oraşul Barcelona. Oraşul vorbeşte prin arhitectură.

Şi oraşul Roma a avut un noroc nebun, cu regizori pătimaşi. Un alt geniu în care mă încred să-i urmez instinctul este Federico Fellini. Cine nu a văzut filmul „La Dolce Vita”? Un film fără neapărat un fir narativ, închegându-se mai mult ca un eseu despre Roma cu referințe biografice la copilăria, adolescența și tinerețea lui Fellini: cum învăța la școală despre monumentele orașului, cum s-a mutat la Roma pentru a studia și a luat contact direct cu locuitorii Romei. Cum a acultat el liniştea printre ruine, cum a iubit în puţine cuvinte.

De la Colosseum la Fontana di Trevi, de la Panteon la Piaţa Veneţia, de la Treptele Spaniole la Parcul Borghese, de la Insula Tiberina la Castelul Sant Angelo, ei bine da, Roma e superbă în alb-negru. Cu bulevardele largi şi străduţele înguste şi pietruite dintre pieţele luminoase, de fântânile deosebite, parcurile imense, terasele vesele. Nu mai vorbesc de Vatican, unde te simţi copleşit. Da, Roma trebuie văzută şi… respirată măcar o dată în viaţă.
Pentru cei mai mulți dintre noi acest oraş este cel din viziunea lui Fellini, cel pe care îl vedem şi îl experimentăm prin filmele lui, înainte de a ajunge. Iar când vom coborî din avion, chiar în mijlocul lor, cum va fi? O revedere sau o revelaţie?

Nu numai filmele de dragoste descriu locuri demne de vizitat. Oraşul poate fi şi motivul urii, eşecului, decăderii.
„Lupul de pe Wall Street“ spune povestea unui broker care a trăit visul american în New York, până când acesta s-a transformat în coşmar.

Bani. Femei. Putere. Petreceri. Distracţii decadente. Droguri. Tentaţiile erau la tot pasul şi atât de uşor de obţinut. Ameninţarea legii era irelevantă, el putea cumpăra orice şi pe oricine. Acesta era şi este oraşul, pe care mi-aş dori să-l cunosc. Să văd dacă are într-adevăr, puterea, potenţialul, magia de a transforma oameni.

Rezervarea unor bilete de avion şi ale unor hoteluri după oraş este extrem de uşoară.
Intrăm pe http://www.aerotravel.ro/ şi vrem să rezervăm 3 locuri la un hotel în Barcelona, vara viitoare. Se ştie că, cu cât faci rezevarea mai din timp, cu atât biletele sunt mai ieftine. logo_aerotravelSuntem rugaţi să aşteptăm, perioadă în care Aerotravel caută cele mai mic tarife din sutele de hoteluri. Le găseşte, le afişează şi tu îţi alegi. Poţi să rezervi zboruri, vacanţe, croaziere, hoteluri prin acest site, la cele mai mici tarife!
Deci, care ar fi reţeta pentru o călătorii memorabile?
Să ştii de ce alegi o destinaţie, să te laşi sedus de ea, ca într-un film, să simţi cum te transformă şi îţi vorbeşte. Pentru restul: avion, cazare, ghid, există AeroTravel!