Tags


Stai într-un birou timp de opt ore pe zi, dar nu te gândeşti că ar putea arăta şi altfel. Asta înseamnă să fii workaholic, să nu vezi, să nu auzi, să nu asculţi, atunci când munceşti. Mi s-a întâmplat şi când lucram în multinaţională şi mi se întâmplă şi acum, când lucrez de-acasă, ca freelancer. Iau multe proiecte deodată, vorbesc la telefon, trimit mail-uri, fac şi desfac puzzle-uri din dormitorul meu transformat în birou.
Cineva mi-a spus odată că, atunci când a decis că va lucra la domiciliu, a chemat o firmă de amenajări interioare, pentru a redecora spaţiul. Nu am înţeles atunci de ce. Unora le place să le aibă curate. Altora le place să le aibă murdare. Despre birouri vorbesc. Alţii le personalizează. Alţii pur şi simplu le lasă neutre, nu au nici o treabă cu ele. Am pus această întrebare pe Facebook şi unii au răpuns că la birou e curat iar în bucătărie e iad, alţii că e plin de hârtii, iar alţii nici măcar nu aveau birouri, ci stăteau cu laptopul în braţe în pat.
messy deskDe ce vă întreb de birouri? Pentru că am citit mai demult, într-o revistă, că unei femei îi şade bine să aibă biroul curat şi personalizat. Când zic curat, mă refer ordonat şi nu plin de praf, cu chipsuri şi unghii în tastatură.
Eu nu credeam în niciun fel. Ce atâtea complicaţii? Fiecare îşi face biroul în felul lui. De exemplu, mie îmi place să am toate pe birou. De la cană de cafea, până la toate hârtiile cu rapoarte, creioane colorate, foarfecă, radieră, baterii, ochelarii de soare, desenele lipite de monitor şi lista ar putea continua. Recunosc, sunt dezordonată, dar nu tot timpul, îmi place să ştiu că unde sunt acolo sunt. De exemplu dacă voi căuta raportul din luna februarie ştiu că e pe partea dreaptă între cana de cafea şi sub încă 10 design-uri scoase la imprimantă. Pentru că aşa ştiu eu şi îmi place mie. Mai fac ordine şi le mai arunc majoritatea la gunoi şi dintr-o dată e mai curat. Dar doar pentru 10 minute, până mă apuc de treabă. Aşa sunt eu şi nu trebuie să fie bine sau rău.
Fiecare e creativ în felul lui! Unora le place să fie extrem de curat, nici o foaie, nimic. Pur şi simplu laptop-ul cu mouse-ul şi o cană de cafea mare, stil american. Foile? Pe jos! În pat! Cui îi pasă?
Dar într-o zi în care nu ai dormit bine, ajungi să te saturi de toate astea şi ai vrea ca un om, cineva, să vină să-ţi facă ordine printre lucruri. Dar nu doar atât, ci să te şi înveţe nişte lucruri de bază despre organizare, creativitate într-un spaţiu personalizat, armonie a energiilor. Maximizare a spaţiului. Teorie la care toţi suntem buni. Practica ne pune frână.
O soluţia ar fi un designer de interior. Art Deco Zone se ocupă de amenajări ofice, adică face birourile plăcute şi primitoare. Magnet pentru inspiraţie.
De ce aş avea încredere să îmi las spaţiul creativ pe mâna unor necunoscuţi? Pentru că eu cred în profesionişti! Aşa cum oamenii mă solicită să le fac PR, deşi nu mă cunosc, dar se bazează pe recomandări şi portofoliu, aşa mă bazez şi eu pe specialiştii în amenajări şi decoraţiuni interioare.
Iar tinerii din echipa Art Deco Zone se recomandă a fi realişti. Nu ştiu de ce dar am impresia că mă vor înţelege, că sunt genul care merg şi la serviciu, dar îşi iau de lucru şi acasă, cu un design special, astfel încât să te ajute să te concentrezi, dar să te şi facă să te simţi acasă. Fără stres şi fără presiuni
artUn cadru unde să lucrezi usor şi cu plăcere. Ei gândesc că biroul de acasă trebuie să fie o cameră practică si confortabilă, dar să şi urmărească linia stilistică a locuinţei clientului. Trebuie să aibă suficient spaţiu de depozitare pentru actele, materialele cu care lucrează, bibliorafturi sau cd-uri şi cărţi, însă să nu pară încărcată, aglomerată sau dezordonată.
Exact aşa mă gândeam şi eu. Primăvara înseamnă schimbare. De ce să nu schimb şi eu modul de a lucra? Adică să fiu un workaholic cu stil!