Dacă întrebi pe cineva zilele astea ce-şi mai cumpără, ce mai caută prin magazine, pe ce-şi cheltuie banii, cei mai mulţi vor spune că pe unelte sau plante de grădină. E de înţeles, e primăvară, şi toată lumea s-a apucat de curăţenie prin curţi şi grădini, de dărâmat şi construit, de schimbat şi amenajat.
Luna martie vine cu vreme caldă, numai bună pentru grădină, care încet, încet începe să prindă viaţa din nou. Cum temperaturile sunt constante şi depăşesc 0 grade Celsius, este momentul să începem să ne planificăm activităţile pe care trebuie să le întreprindem luna aceasta.
Toţi vorbesc de tipuri de gazon, arbusti ornamentali, flori, seminţe, pomi fructiferi. Fac schimb de răsaduri, de seminţele păstrate peste iarnă, cer şi oferă sfaturi pentru un rezultat cât mai bun şi mai frumos.
Eu vreau să vorbesc despre săpături şi legume, deoarece anul acesta vreau să fac agricultură. Să mănânc ceea ce cultiv. În grădina de legume sunt o multime de activităţi pe care trebuie să le bifezi în luna martie. Acum este momentul să-mi pregătesc straturile cu legumele timpurii, cum este ceapa verde, spanacul, ridichile de lună sau salata verde.
De asemenea, dupa jumătatea lunii martie voi începe să cultiv în rasad nişte legume de vară, cum sunt ardeii graşi, castraveţii şi vinetele. Cea mai grea parte din toată povestea asta este săpatul. De fapt, de asta am renunţat, an de an, la a-mi face o grădină de legume, preferând gazonul.
Ei bine, anul acesta nu va mai fi o muncă obositoare, deoarece am de gând să îmi cumpăr una dintre vestitele motosape. Da, vestite, deoarece aud pe toată lumea vorbind despre ele. Că merge şi mai repede cu ele, şi iese şi o treabă mai bună. Este ca un plug mecanic si este o unealtă utilă în fiecare gospodărie, întrucât în timp foarte scurt şi cu efort minim ară o suprafaţă de teren mare.
Acum ştiţi, nu, pe ce îmi voi da eu banii primăvara asta!?