Tags


Acum câţiva ani, dacă îmi spuneai că o carte se poate cumpăra fără să-i simţi coperta în palme, te-aş fi numit snob. Te-aş fi asociat cu cineva care-şi cumpără cărţi doar pentru a arăta frumos în biblioteca personală, nu pentru a le citi. Cum să aduci o carte acasă fără să pipăi hârtia pe care este tipărită, să vezi cum e aranjat textul în pagină, să citeşti câteva pasaje sau să te uiţi la cuprins?
Oamenii se schimbă însă, ca şi vremurile. Viaţa m-a purtat, acum doi ani, în Germania. În bagaj mi-am luat doar cateva dictionare şi gramatici.
Majoritatea cărţilor pe care le am in Romania sunt opere ale scriitorilor din literatura clasică universală. Am început să le cumpăr de pe vremea facultăţii şi majoritatea cărţilor pe care le-am achiziţionat au fost din anticariate. Fiind studentă, atunci când mergeam să cumpăr cărţi, le alegeam şi în functie de bibliografia pe care o aveam de parcurs. Am fost instruită să citesc mult, de aceea am şi ajuns filolog.
Când am ajuns în Germania am simţit lipsa cărţilor în limba română. În cele optsprezece luni cât am stat acolo am găsit doar şase volume în limba mea maternă, pe la târguri. Aşa că m-am reprofilat pe eBooks. A fost singura posibilitate să fac rost de cărţi în limba română, altfel decât să comand cărţi tipărite din Romania prin metodele tradiţionale (transportul cărora durează câteva zile sau săptămâni) sau când, rareori, cineva putea să-mi aducă o carte din ţară. Am devenit clienta librăriei online Elefant.ro. Am cumpărat în acea perioadă multe cărţi în română de la ei, prin sistemul eBooks, pe care le puteam citi într-o secundă de când făceam comanda.
logoObiceiul mi-a rămas şi când m-am întors în ţară. Am un job care mă trimite des în deplasări şi prefer să car cu mine o tabletă, decât un volum de 300 de pagini. Elefant.ro are cea mai mare ofertă de eBooks în limba română şi are reduceri mai tot timpul. Da, mari „cât un elefant”!

e-bookÎn plus, sunt şi multe avantaje:

• Chiar și cele mai modeste dispozitivele pot stoca în memoria internă mii de titluri, astfel încât poți avea în buzunar o întreagă bibliotecă.
• Lectura digitală protejează mediul.
• eReaderele au ecrane cu cerneală electronică ce nu folosesc retroiluminarea și nu obosesc ochii
• Portabilitate – întreaga bibliotecă oriunde, oricând
• Dinamism – livrarea de carte electronică se face în câteva secunde
• Paginare dinamică (valabil pentru formatele EPUB și MOBI) – corpul literei sau interlinia pot fi mărite sau micșorate pentru o mai bună lizibilitate

Ce îmi place la Elefant.ro este faptul că s-a metamorfozat din librărie online într-un mall online pentru întreaga familie, odată cu lansarea noilor categorii de îmbrăcăminte, încălţăminte cosmetice şi accesorii. Ce alte surprize ne mai pregăteşte?

