Tags


A început numărătoarea inversă pentru alegerile europarlamentare din 2014. Parlamentul European a lansat o campanie de informare, care va continua și după alegerile propriu-zise, până când noul Parlament va alege următorul Președinte al Comisiei Europene.
Cum se desfăşoară o asemenea campanie? Iată la ce trebuie să ne aşteptăm:
– Campania va avea patru etape. Prima etapă a început deja, cu prezentarea sloganului ACȚIONEAZĂ. REACȚIONEAZĂ. DECIDE. Această fază își propune să explice noile puteri ale Parlamentului European și modul în care acestea îi influențează locuitorii din UE.

– Faza a doua, derulată până în februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale – economia, calitatea vieții, locurile de muncă, banii și UE în lume – prin intermediul unor serii de evenimente interactive în orașele europene.

– Faza a treia, campania electorală propriu-zisă, va începe în februarie și se va concentra pe datele alegerilor, 22-25 mai. Aceste date vor fi adăugate pe logo pe măsură ce se vor apropia alegerile.

După alegeri, faza finală, a patra, se va concentra pe nou alesul Parlament European, pe alegerea noului Președinte al Comisiei Europene și pe inaugurarea noii Comisii.

alegeri-europarlamentare-2014În contextul unui euroscepticism manifestat din ce în ce mai vocal, alimentat de măsurile decise în criza economică, campania aceasta pentru viitoarele alegeri se anunţă interesantă şi cu miza mare.

Parlamentul European este structura reprezentativă a celor 450 de milioane de cetăţeni ai Uniunii Europene. România este reprezentată de 33 de eurodeputati (a şaptea tara ca număr de europarlamentari).

La întrebarea “de ce sa votez la europarlamentare?
Răspunsul meu este “pentru că merit!”

Articol pentru concursul Blogger European.